خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا:

کارگران فصلی هم صاحب مسکن ملی می‌شوند

asdasd
کد خبر : ۸۴۹۷۸۹

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: کارگران فصلی دارای کد بیمه‌گری هستند که می‌توانند مشمول این طرح قرار بگیرند و برنامه یکپارچه‌ای برای تحت پوشش قرار دادن کارگران دیده شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی در مراسم امضای تفاهمنامه بین وزارت راه و شهرسازی و وزارت کار برای تولید مسکن کارگران اظهار کرد: همه اقشار جامعه می‌توانند در مسکن ملی حضور داشتند باشند و باید به صورت پیوسته و با رویکرد مشترک بین تمام دستگاه‌ها جریان تولید مسکن را فعال نگه داریم.

وی ادامه داد: در این صورت است که طرح‌های مسکنی می‌تواند جامعه گسترده‌تری را تحت پوشش خود قرار دهد.

اسلامی تاکید کرد: همانطور که وعده داده بودیم ثبت‌نام‌ها برای مسکن ملی آغاز شد و در طول کمتر از دو ماه گذشته 260 هزار نفر با احتساب بافت مسکن فرسوده، برای مسکن ملی ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: البته در پالایش‌ها متقاضیانی که فرم «ج» آنها قرمز است و افرادی که واجد شرایط نیستند از پروژه مسکن ملی حذف می‌شوند و متقاضیان دیگری از طریق ثبت‌نام جایگزین خواهند شد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین مسکن برای دهک‌های مختلف جامعه گفت: دهک‌های یک تا 3 از طریق سازمان‌های حمایتی با واگذاری زمین‌های رایگان صاحب مسکن می‌شوند و دهک‌های 4 تا 7 به صورت گروهی و فردی از طریق ثبت‌نام در طرح مسکن ملی می‌توانند خانه‌دار شوند.

اسلامی با تاکید بر اینکه مهمترین نکته در مسکن ملی این است که این واحدها در بافت‌های شهری ساخته می‌شود، گفت: اگر در اراضی خارج از شهر بخواهیم مسکن ملی احداث کنیم حتما نسبت به آماده‌سازی و عمران آن منطقه اقدام خواهیم کرد و واحدها با زیرساخت‌های شهری به مردم تحویل می‌شوند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین منابع مالی مسکن کارگران از طریق نظام بانکی گفت: بانک‌های توسعه تعاون، بانک رفاه، بانک مسکن و صندوق بازنشستگی کشوری با پشتیبانی بانک مرکزی تسهیلاتی برای مسکن کارگران تعریف کرده‌اند.

اسلامی با بیان اینکه ارائه این تسهیلات باعث ایجاد رونق در ساخت و ساز مسکن و اشتغالزایی در سطح کشور می‌شود و تحرکی در اقتصاد ایجاد می‌کند.

وی تاکید کرد: علاوه بر این طرح‌ها، ساخت سالانه 200 هزار واحد روستایی را هم در دستور کار داریم.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به خبرنگار ایلنا با بیان اینکه چه تدابیری برای تحت پوشش قرار دادن کارگران فصلی که احتمالا توان پرداخت اقساط ماهیانه را ندارند اندیشیده‌اید، گفت: کارگران فصلی هم دارای کد بیمه‌گری هستند که می‌توانند مشمول این طرح قرار بگیرند و برنامه یکپارچه‌ای برای تحت پوشش قرار دادن کارگران دیده شده است.

اسلامی افزود: از سوی دیگر تمام کارگران می‌توانند در سامانه مسکن ملی ثبت‌نام کنند و از آنها نمی‌پرسیم که دارای چه نوع شغلی هستند.

وی همچنین با اشاره به تعاونی‌های مسکن کارگری گفت: برخی از تعاونی‌ها دارای پروژه‌های نیمه‌تمام هستند که باید این تعاونی‌ها تعیین تکلیف شوند تا بتوانیم از ظرفیت آنها برای این پروژه استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تولید مسکن در شهرک‌های صنعتی گفت: در شهرک‌های صنعتی فقط مسکن کارگری احداث نخواهیم کرد و اقشار مختلفی در شهرک‌های صنعتی اسکان داده می‌شوند و نه فقط کارگران. بنابراین از این رو نیاز به مسکن در شهرک‌های صنعتی را به حداقل می‌رسانیم.

همچنین در ادامه این مراسم محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تدوین نقشه راه برای صاحبخانه کردن اقشار مختلف اظهار داشت: دهک‌های یک تا 3 با ارائه زمین 99 ساله و زمین رایگان و براساس میزان آورده صاحب مسکن می‌شوند. همچنین دهک‌های 4 تا 7 از دهک‌های متوسط و رو به پایین هستند از طریق ثبت‌نام در پروژه مسکن ملی صاحبخانه خواهند شد که این طرح از 30 آبان ماه آغاز شده است.

وی افزود: در این مدت یعنی 18 آبان ماه تا 30 آذر 260 هزار نفر در بیش از 400 شهر کشور برای مسکن ملی ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز