خبرگزاری کار ایران

رضا رحمانی مطرح کرد:

تحریم‌ها مانع رشد تولید و اشتغال در کشور نشد/ شناسایی گلوگاه‌های تحریم در حوزه‌های مختلف

asdasd
کد خبر : ۸۴۸۱۰۹

وزیر صمت گفت: تحریم‌های گسترده خارجی با مدیریت جهادی مانع رشد تولید و اشتغال در کشور نشد و امسال در بیشتر حوزه ها، رشد داشتیم.

به گزارش ایلنا، رضا رحمانی شامگاه امروز در ششمین همایش مدیریت جهادی که در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، گفت: شرایطی که سال گذشته در بازار و بخش‌های دیگر داشتیم با کمک نیروهای جوان و جهادی تغییر کرد و تولید هشت‌ماهه ما در حوزه‌های مختلف بازار، معدن، کسب و کار نسبت به سال گذشته رشد داشته است. ما در تولید صنایع غذایی، پتروشیمی، سیمان و... رشد داشتیم و اگر نداشتیم برای تنظیم بازار مشکل پیدا می‌کردیم.

رحمانی ادامه داد: ما برای حفظ وضع موجود در حوزه تولید و اشتغال، در شرایط تحریم تلاش کردیم و موفق شدیم مانع از تأثیرگذاری تحریم‌ها و ایجاد کمبود در بازار شویم. هر کالایی را که می‌توانستیم داخل تولید کنیم مانع واردات آن شدیم و ۱۰ میلیارد دلار از ارز مختص واردات را برای تولید سرمایه‌گذاری کردیم. 

وزیر صنعت خاطرنشان کرد: حدود ۲۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان به خاطر نقص قطعات وجود دارد. با کمک صنایع دفاع و بخش‌خصوصی، بیشتر قطعات را در داخل تامین کردیم و حدود ۱۰ هزار خودرو تکمیل و ترخیص شدند.

رحمانی متذکر شد: تولید با هدف ایجاد اشتغال و کاهش وابستگی در هشت‌ماه افزایش داشته است. در گذشته  ۲ درصد واردات کشورهای همسایه ما از ایران بود و در هشت‌ماهه اول سال‌جاری، صادرات به اکثر کشورها از لحاظ وزنی، ۱۶ درصد افزایش یافته است.

 وی با اشاره به شناسایی گلوگاه‌های تحریم در حوزه‌های مختلف گفت: در حوزه فولاد، تولید الکترود گرافیکی را به‌عنوان گلوگاه شناسایی کردیم و آن را در داخل تولید کردیم.

وزیر صمت همچنین افزود: ۷۰ درصد لاستیک کامیون وارداتی بود و این موضوع برای کامیون‌داران مشکل ایجاد کرده بود. تا یک‌ماه آینده اولین واحد تولید لاستیک کامیون افتتاح می‌شود.

وزیر صنعت با اشاره به راه‌اندازی کارخانه آلومینیوم جنوب و سامانه جامع توانیاب در آینده نزدیک گفت: همچنین تولید ما در همه بخش‌ها رونق داشته و این دستاورد با حضور مردم و تولیدکنندگان محقق شده است. 

وی در پایان گفت: کاهش ۳۰ درصدی واردات کالا در سال گذشته یکی دیگر از دستاوردهای وزارت صنعت معدن و تجارت بود که با تنظیم بازار داخل و تامین نیاز داخلی همراه بوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز