خبرگزاری کار ایران

آقامحمدی:

نسل گذشته باید امکاناتش را در اختیار نسل جدید بگذارد/جوانان ما باید افق 50 سال آینده خود را بسازند

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۶۲۲

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: رهبر انقلاب به صراحت اعلام کرده‌اند که اصل 44 حق مردم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی آقامحمدی در سیزدهمین دوره جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان گفت: ما با یک جابجایی نسلی روبرو هستیم و باید نسل جوان گذشته امکاناتش را در اختیار نسل جدید بگذارد. اگرچه نسل جوان گذشته نسلی بی‌نظیر بود و توانست سبب شکل‌گیری  و پایداری انقلاب اسلامی شود اما باید توجه کند که واگذاری امکانات به جوانان هیچ یک از ارزش‌های آن نسل شجاع و بی‌نظیر را کم نخواهد کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه گفت: جوانان برای اکتساب امکانات باید توجه کنند که نباید جا پای نسل قبل بگذارند. اولین دلیل این است که آنها جایشان را به شما نمی‌دهند. اگر صادقانه نگاه کنیم مسندها برایشان خیلی اهمیت دارند اما دلایل دیگری هم وجود دارد.

آقامحمدی گفت: کشور زمانی نیاز به این داشت که اقتصاد به سمت انحصار دولتی پیش برود اما امروز از آن دوران عبور کرده‌ایم. انقلابی بودن هم یعنی تغییر دادن پارادایمی که جامعه از آن گذشته است. امروز دولت نباید برای شرکتی که بازار جهانی پیدا کرده صادرات و واردات را محدود کند.

وی متذکر شد: رهبر انقلاب به صراحت اعلام کرده‌اند که اصل 44 حق مردم است و باید آن را تصاحب کنند. باید اقتصاد را از عرضه بر تقاضا متمرکز کنیم. ما باید توجه کنیم برای چه خریداری تولید می‌کنیم. ما برای بازاری که جنس‌مان را نمی‌خواهد تولید می‌کرده‌ایم. پیش‌تر وزارت صمت طرحی را ارائه داد که تمام افراد به اتفاق آن را طرحی کارشناسی می‌دانستند. طرحی که قرار بود 48 میلیارد گردش مالی ایجاد کند اما نتیجه آن چه شد؟ آیا یک زنجیره اقتصادی در کشور ایجاد شده است؟

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: اگر کشور 50 زنجیره اقتصادی مستقل داشته باشد، مشکل اقتصاد و استفاده از پتانسیل کشور حل خواهد شد. خوشبختانه نطفه‌های این زنجیره‌ها در کشور ایجاد شده است. ما کارخانه‌ای کاملا خصوصی داریم که گردش مالی سالیانه یک‌میلیون دلار دارد. دیگر زمانی نیست که افراد یک گوشه بروند و کارهای کوچک بکنند. نباید دستاوردهای روشن امروز جهان را نادیده بگیریم وگرنه در رقابت خواهیم باخت.

آقامحمدی در پایان گفت: رئیس خزانه‌داری امریکا با صراحت اعلام کرد که جنگ اقتصادی امریکا همان برنامه جنگ نظامی او است. این موضوع اعلام رسمی شده است. این جنگ آنها برای ما موقعیت مناسب و ویژه‌ای برای استفاده از پنانسیل تولید کشور است و اینکه باید جوانان ما افق 50 سال آینده خود را بسازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز