خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به ایلنا؛

اجازه افزایش قیمت بلیت و کرایه به بهانه افزایش قیمت بنزین را ندادیم/ کمبود لاستیک نداریم/ اجرای صدور بارنامه برای وانت‌بارها در آینده‌ای نزدیک

asdasd
کد خبر : ۸۴۷۴۸۹

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: با همکاری وزارت کشور اجازه افزایش قیمت بلیت ناشی از افزایش قیمت بنزین را ندادیم. ضریب اشغال مسافر در بخش کرایه ‌سواری و اتوبوس‌ها بین 50 تا 60 درصد است و شرکت‌ها باید با افزایش بهره‌وری به سوددهی برسند و ضریب اشغال خود را بالا ببرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، عبدالهاشم حسن‌نیا رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با اشاره به ظرفیت‌های بار و مسافر از طریق شبکه جاده‌ای اظهار داشت: در حال حاضر 350 هزار دستگاه کامیون و 100 هزار خودروی سواری و اتوبوسی مسافر در سطح جاده‌های کشور جابه‌جا می‌کنند.

وی ادامه داد: 600 میلیون تن بار در کشور سالانه جابه‌جا می‌شود که برای 450 میلیون تن آن بارنامه صادر شده است. همچنین در بخش مسافر هم سالانه یک میلیارد مسافر در شبکه جاده‌ای از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی بین‌شهری جابه‌جا می‌شوند.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، میزان بارنامه 200 هزار فقره افزایش یافته است.

حسن‌نیا در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر ابلاغ افزایش 50 درصدی کمیسیون بارنامه تانکرهای حمل سوخت اظهار داشت: چنین ابلاغیه‌ای صادر نشده و هیچ تصمیمی در خصوص افزایش کمیسیون بارنامه تانکرهای سوخت نگرفته‌ایم.

وی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایلنا مبنی بر افزایش قیمت بلیت در بخش اتوبوسی و کرایه ‌سواری پس از افزایش قیمت بنزین گفت: با همکاری وزارت کشور اجازه افزایش قیمت بلیت ناشی از افزایش قیمت بنزین را ندادیم. ضریب اشغال مسافر در بخش کرایه ‌سواری و اتوبوس‌ها بین 50 تا 60 درصد است و شرکت‌ها باید با افزایش بهره‌وری به سوددهی برسند و ضریب اشغال خود را بالا ببرند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای درباره اجرای راه‌های روستایی در سطح کشور گفت: از تیر ماه امسال نگهداری و ساخت راه‌های روستایی را از ادارات کل تحویل گرفته‌ایم و تاکنون 1700 میلیارد تومان در این حوزه هزینه شده که بخش عمده آن را اسناد خزانه اسلامی تشکیل می‌دهند و روزانه در سراسر کشور 20 کیلومتر راه روستایی آسفالت می‌شود.

حسن‌نیا همچنین درباره میزان راه‌های تخریب شده پس از سیل فروردین ماه در مناطق مختلف کشور گفت: 14 هزار کیلومتر انواع راه پس از وقوع سیل اخیر تخریب شد که دولت برای تعمیر آنها 3500 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفت که 1500 میلیارد تومان آن تخصیص شد.

وی ادامه داد: 600 میلیون تن بار در کشور جابه‌جا می‌شود که فقط 450 میلیون تن آن بارنامه دارد. این امار نشان می‌دهد که بخشی از بارهای کشور توسط وانت‌بارها جابه‌جا می‌شوند که باید وانت‌بارها هم بارنامه دریافت کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: به دنبال آن هستیم که تجربه صدور بارنامه برای کامیون‌ها را در بخش وانت‌بار هم پیاده‌سازی کنیم. اگر وانت‌بارها برای حمل و نقل بار، بارنامه دریافت کنند سهمیه سوخت‌شان می‌تواند افزایش یابد.

حسن‌نیا همچنین درباره کمبود لاستیک مورد نیاز و مازاد لاستیک‌هایی که مصرف آنها در بازار کمتر است، گفت: در این بار با کانون‌ها و اتحادیه‌های ماشین‌آلات سنگین در کشور مذاکراتی انجام دادیم. در حال حاضر کمبود لاستیک در کشور وجود ندارد و نمایندگان به هر نمایندگی در استان‌های مختلف مراجعه کنند می‌توانند لاستیک مورد نظر را خریداری کنند.

فرامرز مداح معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری همچنین در این نشست با اشاره به پیشنهاد اتصال گازوئیل نرخ آزاد به کارت سوخت برای رانندگان گفت: این پیشنهاد را داده‌ایم اما هنوز به اجرا نرسیده است. امیدواریم شرکت نفت با این پیشنهاد رانندگان موافقت کنند.

وی درباره هوشمندسازی جاده‌ها و نصب دوربین‌های جاده‌ای جدید اظهار داشت: متاسفانه در مناقصه تعیین پیمانکار تجهیز دوربین‌های جدید در جاده‌ها، شرکت‌ها به حد نصاب نرسیدند و نتوانستیم مناقصه را انجام دهیم.

وی تاکید کرد: مهمترین و اصلی‌ترین شاخص برای نصب دوربین‌های جاده‌ای این است که در موعد مقرر و کمترین زمان داده‌های مورد نیاز را به دست بیاوریم.

مداح درباره افزایش قیمت بلیت‌ها برای اتوبوس و نرخ کرایه‌های خودروهای سواری بین‌شهری گفت: در پایانه‌های رسمی به هیچ وجه شاهد افزایش قیمت نیستیم. شاید گران‌فروشی‌ها مربوط به مسافرگیری غیررسمی ناوگان حمل و نقل عمومی بین‌شهری باشد که معمولا خارج از پایانه‌ها انجام می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز