خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز ملی فرش:

چین به صادرات مجدد فرش کمک کند/ ارتزاق هشت میلیون نفر از راه بافت فرش/ دولت چین در خصوص واردات ابریشم تسهیلات قائل شود

asdasd
کد خبر : ۸۴۵۰۰۰

رئیس مرکز ملی فرش ایران اظهار داشت: امیدواریم با توجه به اهمیت و استراتژیک بودن فرش، دولت چین تسهیلاتی را در خصوص واردات ابریشم برای بافندگان ایرانی قائل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست بررسی روابط ایران و چین که در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران با اشاره به اینکه فرش دست‌بافت قدیمی‌ترین صادرات ایران به چین است، گفت: ماه گذشته بزرگترین تابلوفرش ابریشمی براساس نقاشی یکی از هنرمندان چینی با موضوع جاده ابریشم توسط 180 نفر از مردم اصفهان که اکثریت آنها از بانوان بودند، بافته و به یکی از موزه‌های چین تحویل داده شد.

وی ادامه داد: فرش همواره مظهر فرهنگ و سنت‌های ایران بوده و می‌توان گفت به نوعی تولید مشترک ایران و چین است. 20 درصد صادرات فرش دست‌بافت شامل فرش‌های ابریشمی می‌شود این در حالی است که 90 درصد ابریشم وارداتی از چین برای بافت فرش است و امیدواریم با توجه به اهمیت و استراتژیک بودن این محصول، دولت چین تسهیلاتی را در خصوص واردات ابریشم برای بافندگان ایرانی قائل شود.

وی گفت: فرش دست‌بافت دومین تحریم آمریکا بود، این در حالی است که هشت میلیون نفر از راه بافت فرش ارتزاق می‌کنند و 90 درصد تولیدات ما صادر می‌شود. خواهش من از رئیس جمهور چین و سفیر این کشور در ایران این است که به ما کمک کنند تا تحریم‌های آمریکا را بی‌اثر کنیم و بتوانیم فرش ایران را از طریق چین به سایر کشورها صادر کنیم.

دست‌پاک تصریح کرد: مردم چین علاقه زیادی به فرش ایرانی دارند به طوری که در نمایشگاه چین هفت غرفه به صورت تخصصی در حوزه فرش دست‌بافت فعالیت داشت و امیدواریم تجارت دو کشور در این حوزه و بحث صادرات مجدد افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز