خبرگزاری کار ایران

در گفت‌و‌گو با ایلنا عنوان شد؛

بحران در کسب و کارهای اینترنتی/ تهدید هزاران شغل با قطع اینترنت

asdasd
کد خبر : ۸۳۵۸۰۱

عضو هیات مدیره اتحادیه کسب وکارهای فضای مجازی گفت: با قطع اینترنت کسب و کارهای مجازی که در بستر سایبری فعالیت می‌کنند، دچار بحران شده‌اند.

رضا الفت‌نسب در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه دسترسی مردم به کسب و کارهای اینترنتی با اختلال روبه‌رو شده است، اظهار کرد: امکان دسترسی مناسب و منظم تعداد زیادی از مردم به کسب و کارهای اینترنتی محدود شده است.

وی ادامه داد: توقف کامل در ارائه خدمات مشاغل اینترنتی که از سرورهای ایرانی استفاده می‌کنند اما «هاست» آنها در خارج کشور قرارد دارد، اتفاق افتاده است و این موضوع موجب آسیب به آنها شده است.

الفت‌نسب با بیان اینکه کسب و کارهای که «هاست» آنها در داخل کشور است وضعیت بهتری دارند، افزود: شرکت ارتباطات زیرساخت از روز گذشته اقداماتی را انجام داده است تا مشکل برای کسب و کارهای که هاست آنها در داخل کشور است مرتفع شود، اما همچنان مشکل اصلی پابر جاست.

وی یادآور شد: بروز این مشکل برای اولین بار نیست و ما تجربه مشابه را در سال‌های گذشته از جمله سال 88 داشته‌ایم.

به گفته الفت‌نسب؛ گستردگی مشکل در سال 88 به دلیل تعداد کمتر مشاغل مرتبط با اینترنت محدودتر بود، اما امروز تعداد زیادی از کسب و کارها تمام یا بخشی از خدمات خود را در بستر سایبری ارائه می‌دهند.

وی افزود: در سال 88 تنها یک هزار کسب و کار در فضای مجازی به صورت رسمی فعالیت می‌کردند، اما اکنون تعداد آنها به بیش 200 هزار کسب و کار افزایش یافته است.

الفت‌نسب تعداد افراد شاغل در کسب و کارهایی که به طور رسمی در فضای مجازی فعالیت می‌کنند را 70 تا 80 هزار نفر عنوان کرد.

وی این تعداد را منهای افرادی دانست که هم اکنون از طریق شبکه‌های اجتماعی مشغول به کار هستند.

الفت‌نسب با تاکید بر اینکه آسیب وارده تنها به کسب و کارهای اینترنتی محدود نمی‌شود، ‌گفت: هم اکنون تعداد زیادی از تولیدکنندگان محصولات خود را از طریق فضای مجازی عرضه و مشتریان خود را پشتیبانی می‌کنند که این موضوع برای آنان نیز اشکال جدی ایجاد کرده است.

وی میزان زیان حاصل از قطع اینترنت به کسب و کارهای فضای مجازی و خدمات ارائه شده در آن با توجه به میزان سرمایه گذاری را غیرقابل محاسبه دانست.

الفت‌نسب خواستار پاسخگویی نهادهای مرتبط به مشکلات به وجود آمده برای کسب و کارهای اینترنتی و شاغلان در این حوزه شد.

این عضو هیات مدیره اتحادیه کسب وکارهای فضای مجازی با اشاره به تحریم‌های اخیر نسبت به نتایج بی‌توجهی به امکان تحریم اینترنت ایران هشدار داد.

 الفت‌نسب یکی از راهکارهای مناسب برای جلوگیری از این تهدید و تکرار مشکلات پیش آمده را راه‌اندازی "شبکه ملی اطلاعات" بدون مشکل فنی دانست.

وی همچنین استفاده از هاست داخلی به جای خارجی را به صاحبان کسب و کارهای فضای مجازی پیشنهاد کرد.

الفت‌نسب تاکید کرد: موفقیت این راهکارها به شرطی خواهد بود که زیر ساخت‌های فنی لازم فراهم شده و ناپایداری و مشکلات در حداقل میزان خود باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز