خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر راه و شهرسازی:

ورود ۹۷۴ واگن باری و مسافری جدید به ناوگان ریلی تا پایان امسال/ ساخت ۲۲ هزار میلیارد تومان انواع واگن از محل ماده ۱۲ رفع موانع تولید

asdasd
کد خبر : ۸۰۶۲۳۷

مدیرعامل راه‌آهن اظهار داشت: علاوه بر 213 واگنی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد در هفت ماه باقیمانده 37 دستگاه واگن مسافری، 255 دستگاه واگن باری و 30 دستگاه لکوموتیو به شبکه ریلی اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، سعید رسولی در مراسم بهره‌برداری از 213 دستگاه ناوگان ریلی جدید ساخت داخل با بیان اینکه برای توسعه ناوگان ریلی از پنج روش مالی بهره‌گیری می‌کنیم، گفت: استفاده از ابزار بازار سرمایه، ظرفیت تبصره 18، استفاده از ظرفیت قانون ماده 12 رفع موانع تولید، استفاده از صندوق توسعه ملی و استفاده از منابع داخلی از جمله روش‌های مالی دولت برای توسعه صنعت ریلی است.

وی با بیان اینکه تا پایان امسال 794 دستگاه واگن به ناوگان ریلی اضافه می‌شود، گفت: خوشبختانه تبصره 18 قانون بودجه فعال شده و برای سال 98 هم توانستیم آن را تمدید کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به افزودن ناوگان جدید ریلی در هفت ماه باقی مانده امسال گفت: علاوه بر 213 واگنی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد در هفت ماه باقیمانده 37 دستگاه واگن مسافری، 255 دستگاه واگن باری و 30 دستگاه لکوموتیو به شبکه ریلی اضافه خواهد شد.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن ادامه داد: همچین 184 واگن مسافری موجود بالای 30 سال عمر بازسازی خواهد شد و به شبکه ریلی برمی‌گردد.

رسولی با بیان اینکه در حال حاضر متوسط عمر نوگان ریلی 24 سال است، گفت: با ورود ناوگان جدید متوسط عمر ناوگان ریلی کشورمان کاهش پیدا می‌کند و باعث می‌شود خدمات کیفی‌تری به مردم ارائه کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به 213 دستگاه واگنی که امروز به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ‌از این میزان ناوگان 193 واگن باری، 15 واگن مسافری و پنج لکوموتیو از امروز فعال می‌شوند که ورود این میزان واگن و لکوموتیو در پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته رشد 58 درصدی داشته است.

مدیرعامل راه‌آهن با اشاره به ارزش این 213 واگن و لکوموتیو گفت:‌ این ارزش این ناوگان 36 هزار و 635 مییارد ریال است که به طور صد در صدی در داخل تولید شده است.

رسولی ادامه داد: 22 پروژه از محل ماده 12 قانون رفع موانع تولید قطعی شده است که از این محل 3791 دستگاه انواع ناوگان به ارزش 22 هزار میلیارد تومان ساخته می‌شود.

رسولی ادامه داد: همچنین از محل تامین مالی از بازار سرمایه دو پروژه تامین ناوگان نهایی شده که ارزش آن 300 میلیارد تومان است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز