خبرگزاری کار ایران

باحضور رییس صندوق نوآوری و شکوفایی؛

اولین هاب صادراتی محتوا رونمایی شد

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۹۷۴

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: قرار است در کشور بستری برای صادرات نرم افزار فراهم شود، از همین رو وجود چنین سامانه‌ای در کشور از اهییت بالایی برخوردار است؛ ظرفیت‌هایی که در کشور از نظر نیروی انسانی و… وجود دارد، نشان می‌دهد که اکنون برای صادرات چنین مواردی فرصت بسیار خوبی فراهم شده است.

به گزارش ایلنا علی وحدت در مراسم رونمایی از اولین هاب صادراتی محتوا، با اعلام این مطلب افزود:  امیدواریم که تیم شرکت توسعه محتوای پارس دیجیتال که بر روی این موضوع کار کرده‌اند، بتوانند نتیجه مناسبی بگیرند و بتوانند به صادرات نرم‌افزار کمک کنند.

وی در عین حال به مشکلات موجود در بحث صادرات نرم‌افزار در کشور اشاره کرد و گفت: به عنوان مثال مشکلاتی در خصوص صحت‌سنجی بحث صادرات در این حوزه وجود داشت که دفتر فناوری اطلاعات وزارت صمت در این زمینه اقداماتی را شروع کرده و منتظر ارایه نتایج این اقدامات هستیم.

وحدت تصریح کرد: صندوق نوآوری و شکوفایی نیز خدمت به این پروژه و پروژه‌هایی از این قبیل را از وظایف اصلی خود می‌داند تا بتواند روند امور را تسهیل کرده و اثربخشی چنین فعالیت‌هایی را چند برابر کند؛ چرا که ما در حوزه‌های نرم‌افزاری ظرفیت‌های خوبی در کشور داریم.

در ادامه امیر سرکندی، مدیرعامل شرکت توسعه محتوای پارس دیجیتال با بیان اینکه در سال گذشته همین موقع پنل صادرات نرم افزار در عصر تحریم را برگزار کردیم، اظهار کرد: امسال شاهد تشکیل اولین هاب صادرات نرم افزار با سرمایه گذاری خوبی هستیم.

وی افزود: هم اکنون با راه اندازی هاب صادرات محتوای دیجیتال سازوکار خوبی آماده شده است تا محصولات تولیدی داخل ایران به راحتی وارد بازارهای بین المللی بشوند.

سرکندی با بیان اینکه عرضه محصولات دیجیتال در بازار بین الملل دارای وجه تمایزهایی با داخل کشور است، گفت: در بازار بین الملل اولین نکته ای که وجود دارد، این است که محصولات عرضه شده پس از فروش پس گرفته می شوند چرا که اگر مشتری و خریدار از آن راضی نبود، باید وجه اخذ شده بابت آن خدمت عودت داده شود.

وی افزود: رسالت هاب های صادراتی این است که مزایا و معایب رقابت در عرصه بین الملل را ارایه کند.

سرکندی با بیان اینکه ایران بهشت محتوا است، گفت: فرهنگ و ادب فارسی، فرهنگ مذهبی و منابع سرشار و غنی در حوزه های علمی مختلف از حوزه هایی است که می توان در آن به تولید محتوا و ارایه آن به بازارهای بین المللی پرداخت.

موسس شرکت توسعه محتوای بین‌المللی پارس دیجیتال افزود: قیمت پایین نیروی انسانی در ایران و تفاوت قیمت دلار از دیگر مزیت های رقابتی است که می توان به بازارهای بین المللی ورود کرد.

سرکندی با بیان اینکه تولید انیمیشن، محتوای ویدیویی و محتوای اپلیکیشن از حوزه های صادراتی ماست، گفت: گرفتن سفارش در عرصه بین الملل در حوزه تولید اپلیکیشن از دیگر برنامه هایی است که ما در آینده به آن می پردازیم.

وی با بیان اینکه ما به دنبال صادرات نرم افزار به سایر کشورها هستیم، گفت: رسالت هاب ما در افزایش صادرات این است که از تولیدکننده نرم افزار هاب هیچ مبلغی دریافت نمی شود و تنها از فروش مبلغی به این هاب پرداخت خواهد شد.

سرکندی گفت: محصولات ارایه شده در این سامانه مورد ارزیابی قرار گرفته و سپس در بازارهای بین المللی عرضه و فروش آن انجام می شود.

وی با بیان اینکه ممنوع بودن خام فروشی شعار ماست گفت: خام فروشی باعث می شود تا محصولات به قیمت پایین عرضه شده و این امر در مورد نفت و بازار دیجیتال هیچ تفاوتی ندارد و صدق می کند.

سرکندی افزود: روش های درآمدزایی در این هاب به صورت فروش مستقیم، تبلیغات درون برنامه ای و فروش به پابلیشرها است که می تواند به درآمدزایی خوبی منجر شود.

وی با بیان اینکه بازار اینفلوسرها در ایران به سمت بازار هجو می رود، گفت: در دنیا اینفلوسرها افرادی هستند که دارای تجربه تخصص هستند و به ارایه محتوا می پردازند که از آن کسب درآمد می کنند.

سرکندی افزود: فروش ویدیوهای مستند مربوط به ایران در بازارهای بین المللی میتواند به درآمدزایی خوبی منجر شود که کافی است فقط یک زیرنویس انگلیسی خوب برای آن انجام شود.

وی گفت: برنامه ریزی ما در این هاب صادراتی برای سال اول فروش یک میلیون دلار می باشد. هم اکنون ما توانسته ایم یک پروژه بین المللی نیز از کشور ایلسند بگیریم.

سرکندی افزود: شکست خیلی از استارت آپ های ایران به خاطر این است که بسیاری از آنها به خاطر رقابت تخفیفات بیشتری را لحاظ می کنند و حاشیه سود خود را پایین می آورند که منجر به شکست آنها می شود.

در پایان مراسم از سامانه PDE رونمایی شد و در پایان نیز پنلی میان مدیران شرکت توسعه محتوای پارس دیجیتال و متقاضیان این سامانه برگزار شد.

در مراسم رونمایی از اولین هاب محتوای دیجیتال صادراتی علی وحدت رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، مهدی محمدی دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال، امیر ناظمی رئیس سازمان فناوری اطلاعات، محمدرضا طلایی رئیس کمیسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران و سرکندی مدیرعامل شرکت توسعه محتوای پارس دیجیتال حضور داشتند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز