خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی:

ظرفیت فرودگاه امام خمینی به ۱۱۰ میلیون مسافر می‌رسد/ آمادگی انجام پروازهای اربعین را داریم

asdasd
کد خبر : ۸۰۴۱۵۹

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی گفت: در فاز سوم فرودگاه حضرت امام باید ظرفیت جابه‌جایی سالانه ۱۱۰ میلیون مسافر و ۵/۴ میلیون تن بار را داشته باشد و به هاب اول هوایی منطقه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علی رستمی در نشست خبری امروز به مناسبت ارائه گزارش از فعالیت‌ها و عملکرد فرودگاه امام خمینی اظهار داشت: سیاست تبدیل فرودگاه امام به هاب هوایی منطقه را دنبال می‌کنیم از این رو قانونگذار امتیازهایی مانند ایجاد منطقه آزاد و منطقه ویژه اقتصادی را ارائه کرده تا فرودگاه امام بتواند هرچه سریع‌تر به ماموریت اصلی خود جامه عمل بپوشاند.

وی با بیان اینکه طرح جامع فرودگاه را با مشارکت مشاوران داخلی و خارجی تصویب و ابلاغ کردیم، ادامه داد: طرح جامع در سه فاز تقسیم‌بندی شده که در فاز اول ظرف پنج سال باید ظرفیت فرودگاه امام به ۲۵ میلیون مسافر و ۵۰۰ هزار تن کالا در سال برسد. در فاز اول ترمینال سلام باید تکمیل شود.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با اشاره به جزئیات فاز دوم طرح جامع فرودگاهی گفت: در فاز دوم در طول ۱۰ سال ظرفیت سرمایه‌گذاری در این فرودگاه باید افزایش پیدا کند و در نهایت در فاز سوم فرودگاه حضرت امام باید ظرفیت جابه‌جایی سالانه ۱۱۰ میلیون مسافر و ۵/۴ میلیون تن بار را داشته باشد و به هاب اول هوایی منطقه تبدیل شود.

رستمی ادامه داد: در چند روز گذشته نسبت به برقراری پروازهای داخلی از فرودگاه امام اقدام کردیم و نخستین پرواز داخلی فرودگاه امام به مقصد کیش انجام شد و به زودی پرواز فرودگاه امام خمینی خط فاصل مشهد- خط فاصل تاجیکستان راه‌اندازی می‌شود.

رستمی با بیان اینکه از فرودگاه‌های داخلی امکان پرواز فرودگاه امام خمینی برای مسافرانی که قصد سفرهای خارجی را دارند، برقرار شد، گفت: این تقاضای بسیاری از شهرها برای انجام پرواز مستقیم به فرودگاه امام است.

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی با بیان اینکه در حال حاضر در منطقه آزاد فرودگاه امام بیش از ۱۱۰ سرمایه‌گذار درخواست سرمایه‌گذاری ارائه کردند، گفت: عمده این درخواست‌ها در حوزه صادرات و واردات و ایجاد بنگاه‌های تولیدی است.

رستمی همچنین با اشاره به پروازهای حج و اربعین اظهار داشت: افتتاح ترمینال سلام باعث افزایش رضایت حجاج شده است. آمادگی پروازهای اربعین را هم داریم و می‌تواند این سفرها هم از ترمینال یک و هم ترمینال سلام انجام شود.

وی تاکید کرد: سال گذشته ۵/۷ میلیون مسافر از فرودگاه امام خمینی تردد کردند که این میزان نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

وی همچنین درباره لغو ریاست خود از هیات مدیره شرکت گفت: این مصوبه مراحل قانونی خود را طی نکرده و بنده همچنان رئیس هیات مدیره است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز