خبرگزاری کار ایران

کریمی تفرشی:

شایسته‌سالاری به مفهوم واقعی اجرایی شود/ عزم ملی زمینه‌ساز تحقق اهداف توسعه

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۸۷۶

ریاست هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان محصولات غذایی اظهار داشت: قطعا مشکلات و تنگناهای اقتصادی، معضل بیکاری و ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان، تامین نیازهای اساسی مردم در شرایط تحریم، گرداندن پر قدرت چرخ های صنعت و تولید، جلوگیری از رانت و قاچاق و مبارزه با فساد اقتصادی در تمامی سطوح، شنیدن دردها و مشکلات اقشار جامعه و پاسخگویی به آنها، در کنار نیاز کشور به دیپلماسی صحیح سیاسی یک رویکرد عظیم جهادی می‌طلبد که مسئولیت و رسالت مدیران و دولتمردان کشور را سنگینتر می‌کند.

مهدی کریمی تفرشی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار داشت: ایران مهد پرورش اسوه‌های ایثار و پایمردی و بزرگانی چون شهیدان رجایی و باهنر است که از دامان انقلاب و تحت لوای رهبری آزاده چون امام خمینی برخاسته و امروز پس از گذشت 4 دهه هنوز نامشان بر تارک تاریخ انقلاب می‌درخشد. بزرگ مردانی بی‌ادعا که در عین تواضع، صلابت و قدرت مدیریت کشور را با شناخت دردهای اقشار مردم و تلاش خالصانه برای بهبود وضع معیشتی و سایر مشکلات جامعه به نسل‌های بعد از خود آموختند. آنهم در شرایطی که در سال‌های ابتدایی انقلاب کشور با مشکلات و چالش های بسیاری دست و پنجه نرم می‌کرد و دشمنان و منافقان برای خشکاندن ریشه انقلاب عزم خود را جزم نموده بودند پایمردان عرصه خدمت و آزادگی برای حفظ نهال نوپای انقلاب مخلصانه جهاد کردند و جان خود را در مسیر این آرمان مقدس فدا کردند. 

 رئیس هیات مدیره خانه صنعت، معدن وتجارت جوانان تهران افزود: و امروز در این برهه حساس، کشور بار دیگر در مسیری سرنوشت ساز قرار گرفته و درخت تنومند انقلاب امروز بیش از هر زمان دیگری به پایمردی و جهاد مدیران و دولتمردان و اخلاص در تفکر و عمل نیاز دارد.

وی افزود: در شرایطی که آمریکا و هم پیمانانش در تقلا برای انزوای اقتصادی و سیاسی کشور هستند و از هیچ کوششی برای تحریم و تحت فشار قرار دادن این کشور فروگذار نکرده‌اند دولت و مسئولین مسئولیتی بسیار سنگین و خطیر بر دوش دارند و در صحنه آزمونی بزرگ نقش آفرینی می کنند.

ریاست هیات مدیره تعاونی تولید کنندگان محصولات غذایی ادامه داد: قطعا مشکلات و تنگناهای اقتصادی، معضل بیکاری و ایجاد فرصتهای شغلی برای جوانان، تامین نیازهای اساسی مردم در شرایط تحریم، گرداندن پر قدرت چرخ های صنعت و تولید، جلوگیری از رانت و قاچاق و مبارزه با فساد اقتصادی در تمامی سطوح، شنیدن دردها و مشکلات اقشار جامعه و پاسخگویی به آنها، در کنار نیاز کشور به دیپلماسی صحیح سیاسی یک رویکرد عظیم جهادی می‌طلبد که مسئولیت و رسالت مدیران و دولتمردان کشور را سنگینتر می کند.

کریمی تفرشی در ادامه افزود: تحقق هدف مهم توسعه پایدار نیازمند یک عزم ملی و مدیریت درست و کارشناسانه در تمامی عرصههاست. باید مدیران توانمند، نخبه، توسعهگرا، عملگرا و دارای تفکر جهادی در تمامی سطوح و ارکان پیکره اقتصاد و برنامهریزی کشور به کار گرفته شوند و شایستهسالاری به مفهوم واقعی اجرایی شود. توانمندسازی و تقویت بخش خصوصی از ارکان مهم ایجاد انگیزش برای سرمایهگذاری و فضای امن کسب و کار است. تقویت شرکت‌های رقابتپذیر و کمک به گسترش رقابت مثبت و سازنده، آشنایی و پیاده سازی دقیق استانداردهای بین المللی و تجارت آموزش محور و شناخت درست حقوق و روابط بینالملل، ارتقای بهره‌وری عوامل تولید و توسعه فناوری و نیز فراهم شدن بسترهای لازم جهت  بهبود و توسعه روابط تجاری بین‌المللی از ضرورتهایی است که برای محقق شدن یک فضای مطمئن برای کسب و کار و توسعه پایدار اقتصادی در کشور باید به آن بیش از هر زمان دیگری پرداخته شود.

نائب رئیس هیات مدیره انجمن علوم و فناوری غلات ایران گفت: کشور ما پتانسیل های بسیار بالایی دارد که اگر به درستی مورد بهرهبرداری قرار گیرد و از تمامی توان و دانش فنی و گنجینههای عظیم ملی در مسیر خودکفایی استفاده شود با اقتدار می توان در مقابل تمامی فشارهای جهانی ایستادگی کرد و در راستای تحول اقتصادی گام های بزرگی برداشت و این مهم به یک عزم ملی و جهادی در همه ارکان پیکره جامعه و دولت نیازمند است.

وی در آخر افزود: امید که دولت محترم بتواند در این برهه خطیر با عشق به خدمت خالصانه به مردم از این آزمون سرنوشت ساز سربلند بیرون آمده و با یاری خداوند متعال در مسیر رشد و اعتلای ایران عزیز از خود نقشی ماندگار بر جای گذارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز