خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان دامپزشکی کشورخبر داد:

آغاز واکسیناسیون نیوکاسل طیور بومی از ابتدای شهریور

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۲۱۶

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای شهریورماه جاری طرح واکسیناسیون طیور بومی کشور آغاز شده و انتظار می‌رود با اجرای این طرح بیماری نیوکاسل تا سال 99 در کشور کنترل شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، علیرضا رفیعی‌پور در حاشیه همایش ملی «کشاورزی و رونق تولید» با اشاره به آغاز طرح واکسیناسیون طیور بومی علیه بیماری نیوکاسل اظهار کرد: برای این طرح حدود 45 میلیون در برای واکسیناسیون 45 میلیون قطعه طیور بومی در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: این طرح که از ابتدای شهریور ماه جاری آغاز شده در سه مرحله و هر چهار ماه یک بار در طول سال تکرار خواهد شد.

رفیعی‌پور با تاکید بر اینکه انظار می‌رود با پایان این طرح تا سال 99 شاهد کنترل بیماری نیوکاسل در کشور باشیم افزود: کنترل این بیماری به معنی ریشه‌کن شدن آن نیست چرا که ویروس نیوکاسل به صورت بومی در کشور ما وجود دارد و هدف ما تنها کنترل این بیماری و کاهش تلفات به سه تا پنج درصد در اثر آن است.

وی یادآور شد: نیوکاسل یک بیماری مدیریتی است و توجه به نکات بهداشتی و قرنطینه‌ای می‌تواند در کنترل آن موثر باشد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور درباره کنترل بیماری تب کریمه کنگو نیز گفت: بیماری تب کریمه کنگو یک بیماری رفتاری - انفرادی است که برای کنترل آن نیاز به افزاش آگاهی مردم در مواجهه با عوامل انتقال بیماری مانند گنه و پرهیز از مصرف گوشت گرم و جگر نیم پز است.

رفیعی‌پور ادامه داد: خوشبختانه در سال جاری کاهش ابتلا به بیماری و تلفات داشته‌ایم که در 10 سال گذشته کم سابقه است.

وی تعداد ابتلایان در سال جاری را 54 نفر و تلفات بر اثر این بیماری را 5 نفر اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز