خبرگزاری کار ایران

مدیر اقتصادی میز افغانستان در وزارت خارجه بیان کرد:

صدور ۲۵۹ مجوز سرمایه‌گذاری برای تاجران خرد افغان

asdasd
کد خبر : ۸۰۳۱۶۷

مدیر اقتصادی میز افغانستان در وزارت خارجه اظهار داشت: ما برای حضور تاجران افغانی در ایران تسهیلات خوبی را قائل شده‌ایم، به طوری که تاکنون ۲۵۹ سرمایه‌گذار خرد افغانی از سازمان سرمایه‌گذاری خارجی مجوز گرفتند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در نشست شناسایی فرصت‌های تجاری ایران و افغانستان محمدتقی جهانبخش مدیر اقتصادی میز افغانستان در وزارت خارجه با اشاره به برخی مشکلات مطرح شده از سوی طرف‌های افغانی گفت: بحث احداث بازارچه‌ها نتیجه یک توافق دوطرفه است. حال اگر طرف افغانی از این وضع منتفع نیست پس بگوید هر کالایی که از این بازارچه‌ها می‌آید، قاچاق محسوب می‌شود، اظهارنظر صحیحی نیست.

وی ادامه داد: فلسفه ایجاد بازارچه‌ها گسترش تعاملات تجاری بین بخش خصوصی دو کشور است تا کالاها با کمترین هزینه در اختیار مردم قرار بگیرند. مطابق اطلاعاتی که من دارم اکنون این آمادگی وجود دارد که در استان سیستان و بلوچستان نیز یک بازارچه با هزینه ایران شکل بگیرد.

وی در ادامه گفت: ما در وزارت خارجه هرجا که شرکت‌های ایرانی خواستار سرمایه‌گذاری با افغانستان شده‌اند، ما بلافاصله نامه معرفی را به ولایات مختلف صادر کرده‌ایم اما اینکه کیفیت آن و مسائل دیگر چگونه است، بر عهده رایزن اقتصادی و سازمان توسعه و تجارت است.

جهانبخش تصریح کرد: ما برای حضور تاجران افغانی نیز در ایران تسهیلات خوبی را قائل شده‌ایم؛ به طوری که تاکنون 259 سرمایه‌گذار خرد افغانی از سازمان سرمایه‌گذاری خارجی مجوز گرفتند. ما در وزارت خارجه نقش تسریع‌کننده روابط اداری بین دو کشور را برعهده داریم و به اندازه اختیارات و توان خود این وظیفه را انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز