خبرگزاری کار ایران

وزیر صمت در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

شرق آسیا بازار جدید فرش دستباف ایران/ از وضعیت مدیران بازداشتی خودرو اطلاعی ندارم

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۰۳۰

وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: برند فرش دستباف ایران آنچنان است که علیرغم محدودیت‌های بین‌المللی همچنان این کالا صادرات می‌شود و مشتریان بین‌المللی خود را دارد. تحریم‌های آمریکا نتوانسته بازار فرش دستباف ایران را به طور کامل تحت‌الشعاع قرار دهد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، صبح امروز وزیر صمت طی مراسمی بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی فرش کشور را افتتاح کرد. محمدرضا رحمانی در بازدید از نمایشگاه فرش در جمع خبرنگاران با اشاره به تحریم‌های اعمال شده بر علیه فرش دستباف ایران گفت: تحریم‌ها به طور طبیعی بخشی از مشتریان فرش دستباف را که به صورت مستقیم این کالا را خریداری می‌کردند، کاهش داده اما نکته مهم این است که فرش در دنیا به نام ایران شناخته شده و این هنر اصیل ایرانی مشتریان خاص خود را دارد. برند فرش دستباف ایران آنچنان است که علیرغم محدودیت‌های بین‌المللی همچنان این کالا صادرات می‌شود و مشتریان بین‌المللی خود را دارد. تحریم‌های آمریکا نتوانسته بازار فرش دستباف ایران را به طور کامل تحت‌الشعاع قرار دهد.

وی افزود: ما نیز برای پیدا کردن بازارهای جدید فعالیت‌هایی را آغاز کردیم که می‌توان به ورود این کالا به کشورهای شرق آسیا اشاره کرد. البته سلیقه این کشورها با آمریکا و اروپا تفاوت دارد و بایستی به لحاظ ابعاد، رنگ و تنوع، سلیقه مردم شرق آسیا را در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه برگزاری این نمایشگاه‌ها می‌تواند نقطه ارتباطی بین خریداران و فروشندگان باشد، گفت: در این نمایشگاه‌ها باید تولیدکنندگان ایرانی با قدرت حضور پیدا کنند تا بتوانند نظر سفارش‌دهندگان فرش را جلب کنند. ما نیز باید متناسب با سلایق مشتریان هر منطقه در آن نمایشگاهها کالای خود را عرضه کنیم تا صادرات ما بیش از این باشد. حضور 14 سفیر از کشورهای مختلف در مراسم افتتاحیه نمایشگاه فرش دستباف نشان از مقبولیت این هنر و صنعت اصیل ایرانی در دنیا علیرغم همه محدودیت‌های بین‌‌المللی است.

وی در خصوص تامین مواد اولیه تولیدکنندگان فرش دستباف گفت: تامین مواد اولیه مشکل اصلی این بخش است که قرار است در حاشیه این نمایشگاه با ارتباط‌گیری با تولیدکنندگان جمع‌بندی لازم در حوزه تامین مواد اولیه و راهکارهای تسهیل آن انجام شود.

وزیر صنعت در پاسخ به این سوال که وضعیت بازداشت مدیرعامل ایران‌خودرو و دو تن از مدیران سابق سایپا در حال حاضر چگونه است، گفت: من از این موضوع اطلاعی ندارم و باید این سوال را از قوه قضاییه بپرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز