خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت:

استراتژی وزارت صمت شکل‌گیری صنایع آب‌بر در جنوب کشور است/ ۲ درصد واردات ۱۵ کشور همسایه از ایران است

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۹۶۴

معاون طرح و برنامه وزیر صمت اظهار داشت: کشور دچار کم آبی است لذا استراتژی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هدایت و شکل‌گیری صنایع آب‌بر به جنوب کشور است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صمت، زرندی در جلسه کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان گفت: تلاش خوبی از سوی نمایندگان محترم‌ مجلس برای اصلاح مالیات بر ارزش افزوده انجام شده و این طرح آماده ارائه در صحن مجلس است، اما همچنان خواهان این هستیم که نگاه ویژه به تولید و حمایت از بخش صنعت و معدن در این قانون لحاظ شود.

معاون طرح و برنامه افزود: بار اصلی مالیات بر گردن تولید است و بخش تولید حتی بار مالیات مصرف کننده را هم به دوش می کشد.

زرندی گفت: برخی از تشکلها و انجمن ها اعلام کرده اند که نظرات آنان در این قانون دیده نشده است و درخواست دارند به تولید نگاه ویژه ای شود.

وی همچنین در این جلسه گفت: کشور دچار کم آبی است لذا استراتژی وزارت صنعت، معدن و تجارت، هدایت و شکل گیری صنایع آب‌بر به جنوب کشور است.

معاون طرح و برنامه گفت: پتانسیل خوبی در بخش انرژی در جنوب کشور وجود دارد و ما سرمایه گذاران را به این بخش تشویق می‌کنیم .

زرندی افزود: یکی از مهمترین راهبردهای ما، توازن در زنجیره تولید خصوصا صنایعی مثل فولاد است.

معاون طرح و برنامه تاکید کرد: صادرات مواد خام یک افتخار نیست و جلوی خام‌فروشی خواهیم ایستاد و باید ارزش افزوده مواد خام در کشور ایجاد گردد.

زرندی در خصوص صادرات غیرنفتی گفت: یکی از برنامه های که در سال جاری به صورت جدی دنبال می‌کنیم، توسعه صادرات به کشورهای همسایه است.

وی گفت : در حال حاضر فقط ۲ درصد واردات ۱۵ کشور همسایه از ایران است و ما می توانیم این عدد را افزایش دهیم .

معاون طرح و برنامه افزود: استان های هم مرزی همچون هرمزگان نقش مهمی در صادرات به کشورهای همسایه دارند.

وی گفت: موضوع ساخت داخل از اصلی ترین دغدغه های مسئولین کشور است و در این راستا همه وظیفه دارند این اتفاق بیفتد.

معاون طرح و برنامه گفت: شرایط کشور بگونه ای است که باید کالاهای که وارداتی است، توان ساخت آن را در کشور فراهم کنیم و نیازهای اصلی بخش صنعت و معدن را احصا نمودیم.

زرندی گفت: استان هرمزگان پتانسیل بالای در بخش معدن و صنایع معدنی دارد و باید توسعه و تکمیل آن برنامه ریزی کرده‌ایم

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز