خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل بورس انرژی به ایلنا اعلام کرد:

چه کسانی می‌توانند روی اوراق سلف نفت خام سرمایه گذاری کنند؟

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۶۶۷

مدیر عامل بورس انرژی گفت: هر کسی که بخواهد از یک سودآوری نسبتا مطمئنی برخوردار شود، می‌تواند روی این اوراق سرمایه گذاری داشته باشد.

سیدعلی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره عرضه ۵ هزار میلیارد تومان اوراق سلف نفت خام در بورس انرژی اظهار داشت: مصوبه هیات پذیرش برای عرضه اوراق سلف معاملات نفت خام صادر شده و در حال پیگیری است.

وی افزود:اکنون منتظر هستیم تا وزارت امور اقتصادی و دارایی اسامی متعهدین پذیره نویسی را به ما اعلام کند که فرایند عرضه صورت گیرد.

مدیر عامل بورس انرژی تصریح کرد: صندوق‌های سرمایه گذاری، صندوق‌های تامین سرمایه، اشخاص حقیقی و مردم می‌توانند در این معاملات سرمایه گذاری کنند.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی که بخواهد از یک سودآوری نسبتا مطمئنی برخوردار شود، می‌تواند روی این اوراق سرمایه گذاری داشته باشد.

به گزارش ایلنا، وزارت امور اقتصادی و دارایی به نیابت از دولت جمهوری اسلامی ایران در نظر دارد در اجرای بند (ح) تبصره (۵) قانون بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور نسبت به انتشار و عرضه مبلغ پنجاه هزار میلیارد ریال اوراق سلف موازی استاندارد نفت خام دولت با نرخ اختیار خرید تبعی ۱۸ درصد سالانه از طریق شرکت بورس انرژی ایران اقدام کند.

بنابر اخبار اعلام شده این اوراق در دو مرحله، طی هفته آخر مرداد ماه جاری و در دو سررسید ۱۳ و ۱۷ ماهه با مبالغ ۲۵ هزار میلیارد ریال منتشر و عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز