خبرگزاری کار ایران

برق 10 مرکز حیاتی تهران قطع شد

asdasd
کد خبر : ۷۹۹۴۴۹

در ارزیابی آماده به کاری مولدهای اضطراری در برخی مراکز خاص پایتخت رزمایش قطعی برق برگزار شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رزمایش قطعی برق و ارزیابی آماده به کاری مولدهای اضطراری در برخی مراکز خاص پایتخت با محوریت سازمان پدافند غیرعامل کشور و استانداری تهران برگذار شد.

در این مانور، برق 10 مرکز حیاتی شامل بیمارستان میلاد، فرمانداری و استانداری تهران، سامانه ترافیک مترو، تصیفه‌خانه شماره 3 و 4 تهران پارس، سامانه ترافیک و عبور و مرور راهور، دیس پچینگ توزیع برق تهران بزرگ، پاساژ مخابرات، سازمان پدافند غیرعامل ، پاوین فرودگاه مهرآباد قطع شد.

حسین صبوری در این رزمایش اظهار داشت: شرکت توزیع برق تهران مسئولیت تامین 4.5 میلیون مشترک را دارد که برای تامین برق این تعداد مشترک 33 هزار کیلومتر شبکه و 18 هزار پست برق موجود داست.

وی افزود: با توجه به رویکرد وزارت نیرو به فناوری‌های روز، ما در حال بهره‌برداری پروژه‌های فناورانه هستیم و در این راستا در شهر تهران پنج مرکز کنترل داریم که مسئولیت نظارت و راهبردی را دارند.

مصرف 10 درصد برق کشور در تهران

وی با بیان اینکه 10 درصد شبکه برق کشور در تهران مصرف می‌شود، افزود: در حال حاضر 95 درصد خدمات مشترکین به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و با توجه به هوشمندسازی شبکه سه هزار نقطه مهم مجهز به اتوماسیون هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران با اشاره به برنامه جایگزینی شبکه فشار ضعیف مسی هوایی با کابل‌های خودنگهدار تصریح کرد: از شش هزار کیلومتر شبکه موجود 800 کیلومتر شبکه فشار ضعیف باقی مانده که به زودی با کابل‌های خودنگهدار جایگزین خواهند شد.

وجود 631 مرکز حیاتی در تهران

وی گفت: ما در تهران 631 مرکز حیاتی داریم که 38 درصد فیدرها را به خود اختصاص می‌دهند و تامین برق پایدار برای آنها از حساسیت بالایی برخوردار است. از این تعداد 250 مرکز دارای مولد اضطراری هستند.

مصرف برق 2 درصد افزایش یافت

وی با اشاره به پیک مصرف برق در سال جاری اظهار داشت: پیش بینی شده بود که امسال پیک مصرف برق در تهران به پنج هزار مگاوات برسد اما به رغم اینکه سالانه صد هزار مشترک جدید و دمای تهران نسبت به سال گذشته یک و نیم درجه نیز افزایش یافته بود اما میزان مصرف برق کمتر از دو درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز