خبرگزاری کار ایران

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی:

طرح واردات SKD لوازم خانگی با هدف ورشکست کردن قطعه‌سازان داخلی است

asdasd
کد خبر : ۷۹۴۸۰۴

سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی گفت: مدیران برندها که ادعا می‌کردند تولید کننده داخلی هستند اکنون کجا هستند و چرا کارخانه آنها تعطیل شده و تولید ندارند وضعیت آنها به گونه‌ای شده که حتی برای خدمات پس از فروش نیز نمی‌توانند قطعه تامین کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا حمیدرضا غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه در بخش تولید لوازم خانگی به سمت داخلی‌سازی می‌رویم گفت: ما روند داخلی سازی قطعات را شروع کردیم و حتی به برخی قطعه‌سازان خودرو مراجعه کردیم تا قطعات ما را بسازند در سال‌های قبل تولید برخی از قطعات توجیه اقتصادی نداشت اما اکنون با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌های انتقال مالی ما به سمت داخلی‌سازی رفتیم و سرمایه‌گذاری‌هایی در این حوزه انجام دادیم.

وی ادامه داد: این در حالی است که هفته گذشته متوجه شدیم به بهانه مبارزه با تحریم‌ها جلسه‌ای برای واردات SKD قطعات لوازم خانگی تشکیل شده و طرح آن را برای تایید نهایی برای وزیر فرستادند وقتی ما اینجا برای واردات همین قطعات در حال سرمایه‌گذاری هستیم انجام این کار نتیجه‌ای جز ورشکستگی ما و کسانی که در حال طراحی و تولید قطعات هستند ندارد اگر اینجا به ما ریال بدهند یا همان سرمایه در گردش را تامین کنند می‌توانیم همان قطعه‌ای که الان باید از کره یا چین بیاورند و بابت آن ارز بدهند را تولید کنم ضمن آنکه اشتغال هم ایجاد می‌شود برخی اوقات تصمیمات غلط ضربه بیشتری از اختلاس، فساد و رشوه می‌زنند که حتی جا دارد با نگاهی کیفری به این تصمیمات برخورد شود.

وی ادامه داد: ما به دولت اعلام کردیم سرمایه در گردش لوزام خانگی را تامین کنند سپس ما می‌توانیم با رسیدن به تولید انبوه 20 درصد قیمت لوازم خانگی را کاهش دهیم و نسبت به مشابه خارجی آن 40 درصد اکنون کارخانه‌های لوازم  خانگی با 20 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند که با تزریق 4 هزار میلیارد تومان این عدد به 60 درصد خواهد رسید.

وی افزود: از سوی دیگر باید طرح کارت اعتباری جهت توانمند کردن خریداران اجرایی شود اقتصاد چین چهار مرتبه با استفاده از توانمند کردن خریداران که همان مردم عادی هستند  و تشویق آنها به خرید کالای چینی توانست به رکود اقتصادی غلبه کند به طور مثال اگر 500 میلیارد تومان در بخش کولرگازی تزریق شود نیاز کشور به طول کامل تامین خواهد شد و قیمت‌ها نیز به مقدار چشمگیری کاهش پیدا می‌کند اما متاسفانه اکنون وضعیت به گونه‌ای است که قاچاق نزدیک به صد در صد افزایش پیدا کرده و حتی اکنون کالای قاچاق را بیمه می‌کنند.

وی با انتقاد از برخی برندها گفت: مدیران این برندها که ادعا می‌کردند تولید کننده داخلی هستند اکنون کجا هستند و چرا کارخانه آنها تعطیل شده و تولید ندارند وضعیت آنها به گونه‌ای شده که حتی برای خدمات پس از فروش نیز نمی‌توانند قطعه تامین کنند. همین افراد باعث شدند که امروز ترکیب و تنوع در بازار داخل به هم بخورد چون به دروغ مدعی تولید کننده داخلی بودند در حالی که الان با اعمال تحریم‌ها هیچ کالایی نمی‌توانند تولید کنند. وزارت صنعت باید این موارد را در نظر داشته با شد و دیگر به آنها تولید کننده داخلی نگویند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز