خبرگزاری کار ایران

پیش بینی پرداخت ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به چایکاران

asdasd
کد خبر : ۷۹۳۷۲۷

رییس سازمان چای کشور پیش بینی کرد امسال حدود ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات از صندوق تخصصی چای به چایکاران و کارخانجات فرآوری پرداخت شود.

به گزارش ایلنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، حبیب جهانساز با اعلام این خبر، افزود: تسهیلات با کارمزد ۴ درصدی از محل صندوق تخصصی چای بعد از فصل بهره برداری به منظور عملیات به زراعی، کف برکردن، هرس و احیای باغات چای در اختیار باغدارانی که پروانه بهره برداری دارند، قرارمی گیرد.

وی ادامه داد: سال گذشته ۵۵۰ هکتار عملیات به زراعی، تغذیه و توزیع ماشین های کشاورزی در باغات چای کشور داشتیم.

جهانساز بر ارتقای ضریب استفاده از مکانیزاسیون کشاورزی در باغات چای تاکید کرد و گفت: سال گذشته ۱۵۰۰ دستگاه برگ چین و هرس در باغات چای توزیع شد.

وی در همین حال به چایکاران توصیه کرد: با توجه به این که وضعیت مصرف چای داخلی در کشور رو به بهبود است، چایکاران بخشی از درآمدهای خود را به افزایش عملکرد تولید این محصول اختصاص دهند و به هرس، تغذیه و شخم باغات توجه بیشتری داشته باشند.

رییس سازمان چای کشور، متوسط عملکرد برگ سبز چای در باغات دیم را نزدیک به ۵ تا ۶ تن در هکتار عنوان کرد و اظهار داشت: متوسط عملکرد چای در باغات آبی به ۱۵ تن در هکتار نیز می رسد.

وی اظهار کرد: سطح باغات چای کشور ۲۵ هزار هکتار است که تقریبا ۹۰ درصد آن را باغات دیم تشکیل می دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز