خبرگزاری کار ایران

رحمانی مطرح کرد:

همکاری بانک‌های عامل برای رفع موانع LC‌های داخلی

asdasd
کد خبر : ۷۹۲۵۴۵

وزیر صمت اظهار داشت: تامین نقدینگی واحدهای صنعتی، درخواست اول صنعتگران و اولویت نخست وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در جلسه با هیات رئیسه کمیسیون‌های اتاق های بازرگانی ایران و تهران تاکید کرد: تعداد کثیری از نیازمندی های صنعتی و معدنی کشور در داخل قابل تولید هستند و هر کالایی که در این چارچوب تولید و سهم واردات را کاهش دهد؛ حتما حمایت ویژه خواهد شد.

وی افزود: برخی شرکت ها از رویکرد ساخت داخل استقبال خوبی داشتند که از جمله آن می توانیم به صنایع مرتبط با بخش مخابرات و اپراتورهای تلفن همراه اشاره کرد که تمامی نیازهای کالایی خود را برای داخلی سازی معرفی کرده و آماده همکاری با تولید کنندگان توانمند کشور هستند.

رحمانی بر لزوم افزایش هماهنگی های میان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی به عنوان نماینده بخش خصوصی با وزارت صمت تاکید کرد و اظهار داشت: برای بهبود هر چه بیشتر شرایط موجود و برآورد بهتری از نیامندی های صنعتی کشور، باید میزان همکاری های این دو بخش بیش از پیش ارتقا یابد.

وزیر صمت تصریح کرد: تامین نقدینگی واحدهای صنعتی، درخواست اول صنعتگران و اولویت نخست وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

وی اضافه کرد: با وجود برخی دغدغه ها، با همت بالای صنعتگران و معدنکاران کشور و البته پیرو تدابیر انجام گرفته و تلاش های مجدانه، خوشبختانه انتظار مذبوحانه دشمن برای تعطیلی دمینو وار کارحانجات برآورده نشده است.

رحمانی ادامه داد: برای تداوم این شرایط و تبدیل تهدیدات موجود به فرصت ها کافی است باور عمومی مردم، مسئولین و بخش های مسئول به سمت حمایت واقعی از تولید داخل سوق پیدا کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: وظیفه ما حمایت از تولید است و وظیفه نظام بانکی سوق دادن منابع مالی به بخش تولید که امیدواریم با تصمیم گیری های انجام گرفته و قول های مساعدی که از طرف نظام بانکی دریافت کردیم؛ نتیجه در پایان سال رضایت بخش باشد.

طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا در اولویت دریافت تسهیلات

رحمانی گفت: طرح های با پیشرفت فیزیکی بالا و همچنین واحدهای فعال با شرایط مناسب از جهت بازار فروش در تخصیص منابع موجود ودریافت تسهیلات بانکی در اولویت هستند.

وی تصریح کرد: از نظارت بانک‌ها بر روند تخصیص منابع و هزینه کرد تسهیلات در طرح ها و واحدهای صنعتی استقبال می کنیم و حتی این را نوعی شفافیت در عملکرد قلمداد می کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان با اشاره به پیگیری‌های انجام گرفته طی چند ماه گذشته در خصوص رفع موانع LC های داخلی، گفت: برخی بانک‌های عامل همکاری های خود را آغاز کرده اند و برخی نیازمند تسریع در روند کار هستند که امیدواریم با تحقق این امر، گشایشی در جریان کاری واحدی های تولیدی ایجاد شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز