خبرگزاری کار ایران

وزیر مسکن بیان کرد:

تغییرات گسترده در مبحث یازده / برای مسکن ارزان باید به سمت صنعتی‌سازی حرکت کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۹۱۳۹۷

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: ما اگر به دنبال صنعتی سازی هستیم باید مبحث 11 را به صورت جدی پیگیری کنیم. در این مبحث که در خصوص مقررات ملی ساختمان‌سازی است باید تغییرات گسترده‌ای صورت بگیرد به طوری که پشتیبان و حمایت از صنعتی‌سازی باشد که ما این کار را انجام دادیم و به زودی این مبحث با تغییرات جدید ابلاغ خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بازدید از نمایشگاه صنعت ساختمان در جمع خبرنگاران با اشاره به صنعتی‌سازی در این حوزه گفت: خوشبختانه کمتر از یک دهه گذشته در صنعت ساختمان کشور تحول اساسی ایجاد شده و ما برای پیشرفت نیاز داشتیم که در مصالح ساختمانی تحول عظیمی ایجاد کنیم که خوشبختانه به این مهم دست پیدا کردیم. به طوری که امروز واحدهای تولیدکننده ما در این صنعت در بین واحدهای صنعتی ساختمانی کشورهای پیشرفته قرار دارند و از توان صادراتی نیرومندی برخوردار هستند.

وی ادامه داد: من در بازدیدی که از نمایشگاه داشتم، برخی از غرفه‌داران اظهار می‌کردند که بیشتر تولیدات خود را به فروش می‌رسانند و نزدیک به یک سوم از آنها در حوزه صادرات نیز فعال بودند.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مبحث 11 گفت: ما اگر به دنبال صنعتی سازی هستیم باید مبحث 11 را به صورت جدی پیگیری کنیم. در این مبحث که در خصوص مقررات ملی ساختمان‌سازی است باید تغییرات گسترده‌ای صورت بگیرد به طوری که پشتیبان و حمایت از صنعتی‌سازی باشد که ما این کار را انجام دادیم و به زودی این مبحث با تغییرات جدید ابلاغ خواهد شد.

اسلامی در خصوص تاثیرگذاری صنعتی سازی بر کاهش قیمت مسکن گفت: دولت در تلاش است که بتواند سالانه حداقل 400 هزار واحد تولید کند. این در حالی است که سالانه 300 تا 350 هزار واحد نیز توسط مردم به صورت صنعتی و عمدتا سنتی تولید می‌شود. ما اگر بتوانیم در بخش تولید مسکن رونق را بازگردانیم به طبع شاهد رونق فروش مصالح و صنایع وابسته به آن خواهیم بود. من امیدوارم که سازندگان به ویژه مهندسین مشاور در نقشه‌هایی که طراحی می‌کنند و در دیتیل‌ها به مساله صنعتی سازی توجه کنند.

وی تصریح کرد: ما باید با ایجاد بازار و مشوق‌ها در حوزه ساخمان و تاسیسات، رونق را به صنایع نوین بدهیم و مردم بتوانند از کیفیت بالا استفاده کنند. وقت آن رسیده که از اتلاف مصالح و انرژی که ناشی از سنتی سازی است خارج شویم که این امر با رفتن به سمت صنعتی‌سازی و استفاده از تکنولوژی‌های نوین صورت خواهد گرفت.

وزیر مسکن در پاسخ به این سوال که آیا از صنعتی‌سازی به مسکن ارزان خواهیم رفت؟ گفت: صنعتی سازی هم در زمان، هم در قیمت و هم در کیفیت بهره‌وری به ما کمک می‌کند و وقتی سریع بسازیم و زمان کمتری مصرف کنیم قیمت تمام شده کاهش پیدا خواهد کرد. ضمن آنکه به ملاحظات زیست محیطی و انرژی کمتر نیز خواهیم رسید و در نهایت استهلاک کمتری خواهیم داشت و این اوامر باعث می‌شود که قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص نقش بخش تعاون در خروج بازار مسکن از رکود گفت:با توجه به این‌ که اتاق تعاون ایران برگزارکننده نمایشگاه صنعت ساختمان است، ما در حال مذاکره با آنها هستیم تا بتوانیم از ظرفیت بخش تعاون برابر ضوابط در حوزه ساخت و ساز استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز