خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد مستضعفان:

برخی افراد با زبان خوش منافعی که در بنیاد دارند را تخلیه کنند/ از اقتصاد کنار می‌کشیم/ بنیاد نباید تنها نهاد رفع محرومیت باشد

asdasd
کد خبر : ۷۸۹۸۹۳

فتاح تاکید کرد: از این تریبون به یکسری از افراد می‌گویم قرار نیست ما اینجا خدمتی به آنها بدهیم بنابراین با زبان خوش تخلیه کنند و امیدواریم برای برخورد با آن افراد به زبان ناخوش متوسل نشویم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، پرویز فتاح در مراسم معارفه خود به عنوان رئیس جدید بنیاد مستضعفان با بیان اینکه ما نمک‌خورده امام هستیم و دِینمان به امام تا پایان عمر باقی می‌ماند، گفت: ما سر سفره شهدا نشسته‌ایم و امنیت امروز را مدیون خون پاک آنها هستیم.

وی با تاکید بر اینکه از حسن انتخاب مقام معظم رهبری نسبت به این سرباز و خادم صمیمانه تشکر می‌کنم، گفت: سرباز نظام هستم و ما سربازان نظام عادت داریم در هر سنگری سربازی کنیم. شاید سنگرها عوض شوند اما مرام سربازی عوض نمی‌شود.

وی با بیان اینکه افرادی را که اینجا می‌بینیم یاد جبهه می‌افتم، گفت: من می‌دانم مدیران برای بنیاد مستضعفان چه زحمتی کشیده‌اند و دیروز هم کمیته امداد را به آقای بختیاری امانت دادم و امروز پرچم امانت را از آقای سعیدی‌کیا می‌گیرم که همه می‌دانند که ما چقدر رفیق هستیم و ایشان حق استادی بر گردن من دارند.

وی گفت: از آقای سعید‌ی‌کیا بسیار یاد گرفتم و اخلاق دولتمداری را ایشان به من آموختند و انصافا معتقدم در این دوره عملکرد خوبی در بنیاد مستضعفان بوده و عملکردها بر طبق اساسنامه این بنیاد بوده است.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه اساس برای هر سازمانی اساسنامه آن است و سیاست‌ها و برنامه‌ها از اساسنامه منبعث می‌شود گفت: پس از این هم در خدمت آقای سعیدی‌کیا خواهیم بود و ایشان در هیات امنا حضور دارند.

فتاح با بیان اینکه بنیاد مستضعفان کوچکتر و چابکتر شده گفت: البته تجربه بنده به اندازه آقای سعیدی‌کیا نیست اما من هم در دانشگاه و جبهه خادمی کردم و توفیق این را داشتم تا مرز شهادت و اسارت بروم.

رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: چهار سال در وزارت نیرو، پنج سال در وزارت تعاون و بیش از چهار سال در کمیته امداد خادمی کردم.

وی با تاکید بر اینکه حکم رهبری را بر روی سر می‌گذارم و خط رهبری جای بوسیدن دارد، گفت: بند به بند حکم رهبری را به اجرا می‌رسانم و سعی می‌کنیم مجموعه بنیاد را با ولایی، جهادی و جوانی اداره کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به توصیه‌ها مبنی بر استفاده از نیروی جوان گفت: به استفاده از نیروی جوان اعتقاد دارم اما نباید از آنسوی بام بیافتیم، باید از تجربه افراد استفاده کنیم.

وی تاکدی کرد: سیاست‌های ابلاغی دفتر رهبری باید مو به مو انجام شود.

وی با بیان اینکه سود و زیان در بنیاد مستضعفان باید بازتعریف شود و همه بنیاد را نباید اقتصادی ببینیم، گفت: مشکل ما در کشور این است که سود اجتماعی را به درآمد و هزینه اجتماعی را به زیان تبدیل نمی‌کنیم. بنیاد نباید هزینه‌ای برای نظام و آقا داشته باشد و ما از فعالیت‌های اقتصادی کنار می‌کشیم چرا که نباید هم هزینه داشت و هم هزینه داد.

وی با بیان اینکه در بنیاد مستضعفان موازی‌کاری نمی‌شود، گفت: باید بخش خصوصی و مردم‌داری در بنیاد مستضعفان رعایت شود و همکاری داشته باشیم و قرار نیست جای بخش خصوصی را بگیریم.

وی با اشاره به فرهنگ جهادی در حکم رهبری گفت: این موضوع جدیدی است و همه باید به نظام و امام امیدوار باشند.

وی با تاکید بر اینکه عملکرد بنیاد بیشتر از آنچه که انعکاس داشته بوده است و من این را ضعف می‌دانم، گفت: حتما باید اطلاع‌رسانی‌های بیشتری انجام شود چرا که در حال حاضر شناخت ضعیفی از بنیاد وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ چیز پنهانی در بنیاد مستضعفان داریم، گفت: حتما مالیات‌ها داده شده اما ما از شفاف‌سازی استقبال خواهیم کرد.

فتاح با تاکید بر اینکه سود فعالیت‌های اقتصادی از 8 درصد بالاتر برود، گفت: موضوع اصلی این است که این سود را کجا هزینه کنیم؟ حتما باید در محل هزینه سودها دقت بیشتری انجام شود چرا که ممکن است در یاری‌رسانی به محرومان دیر شود.

وی با تاکید بر اینکه بنیاد مستضعفان بنگاه اقتصادی نیست، تاکید کرد: البته باید به این نکته توجه داشته باشیم که نهادهای دیگری هم برای یاری رساندن به محرومین وجود دارد و نباید بنیاد مستضعفان تنها نهاد رسیدگی به محرومان باشد.

رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه جای دولت را نمی‌گیریم، گفت: این چه حرفی است که گفته می‌شود بنیاد خودش دولت است؟ سهم بنیاد حتی به یک درصد از اقتصاد هم نمی‌رسد و نباید همه محرومیت‌ها را ما برطرف کنیم.

فتاح با بیان اینکه رسانه ملی هم مانند بنیاد مستضعفان زیر چتر آقا است، گفت: رسانه ملی نباید بگذارد که بنیاد مستضعفان مظلوم بماند هر چند که قرار نیست بنیاد مستضعفان پولی را به رسانه ملی بدهد. این وظیفه رسانه ملی است که مسئولیت‌های خود را به اجرا برساند.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته به من می‌گفتند کاش شما به بنیاد می‌آمدی و آقای سعیدی‌کیا به امداد می‌رفت. اساسا سبقه من این بود که در بنیاد مستضعفان مشغول به کار شوم و تحصیلات این رشته را دارم اما تصمیمات آقای سعید‌ی‌کیا به اجرا می‌رسد و تمام پروژه‌های گذشته تمام خواهند شد و هیچ پروژ‌ه‌ای تعطیل نمی‌شود و بنده با اجرای آن مخالف باشم.

فتاح تاکید کرد: از این تریبون به یکسری از افراد می‌گویم قرار نیست ما اینجا خدمتی به آنها بدهیم بنابراین با زبان خوش تخلیه کنند و امیدواریم برای برخورد با آن افراد به زبان ناخوش متوسل نشویم.

فتاح با بیان اینکه باید ذهنیت مردم را به سمت بنیاد جلب کنیم، گفت: تلاش ما این است که به ماموریت‌های ابلاغ شده پایبند باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز