خبرگزاری کار ایران

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی:

محیط دانشگاه باید پرنشاط باشد

asdasd
کد خبر : ۲۳۸۰۵۴

اخباری توجه به مسائل رفاهی و معیشتی کارکنان این دانشگاه را از سیاستهای اصلی خود برشمرد.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی گفت: رویکرد من اعتدال است، لذا از همه گروههای که توانایی تحقق منویات مقام معظم رهبری و وزارت علوم را دارند، دعوت به همکاری می کنم.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ محمد اخباری در مراسم معارفه خود به عنوان سرپرست دانشگاه علمی و کاربردی که امروز در سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد، با اشاره به سخن امیر المومنین حضرت علی(ع) گفت: به گفته این حضرت پست‌ها امانتی هستند در دست ما و ما باید امانتدارانی ساعی و خوب برای آنها باشیم.

وی با اشاره به زحمات روسای قبلی دانشگاه، مدیران و کارکنان آن گفت: زحمات آنان ذخیره گران‌سنگی است که به پیشبرد اهداف وزارت علوم کمک می‌کند.

اخباری با بیان اینکه اساس برنامه‌ها؛ مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاه است، ادامه داد: ایشان به دنبال دانشگاه نسل سوم است که کارآفرین و ثروت آفرین بوده و بتواند در قرن ۲۱ علم را صنعت سازی کرده و اقتصاد را دانش بنیان نماید و همچنین اقتصاد مقاومتی را سر سفره مردم بیاورد.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی با اشاره به سخنان رئیس جمهور گفت: یکی از اهداف من این است که مرکز جامع علمی کاربردی در راستای فرمایشات و اهداف ایشان اقدام کند.

وی با بیان اینکه طبق نظرات رئیس جمهور محیط دانشگاه باید پرنشاط، به دور از جناح بندی‌های سیاسی و با امید به آینده باشد، گفت: وظیفه من تحقق این اهداف بوده و همچنین یکی از مسائل مورد تاکید من دستورات وزیر علوم است که دانشگاه باید ماموریت گرا و قطب علمی باشد.

اخباری خاطر نشان کرد: دانش آموختگان ما باید دانش آموخته علمی و کارآفرین باشند لذا باید در این دانشگاه از مخاطرات فرهنگی دوری کرده و علم را همگام با فرهنگ پیش ببریم.

رئیس جدید دانشگاه علمی کاربردی با تاکید بر اینکه در تولید علم باید به بازار کار توجه ویژه شود، عنوان کرد: اگر رشته‌ها منطبق با نوآوری‌های بازار نباشد، از کارآفرینی عقب می‌مانیم، لذا باز مهندسی شیوه ارتباط با صنعت امری ضروری است.

وی خاطر نشان کرد: نکته ای که درهمه مسئولیت‌هایم به آن توجه کردم، کشف استعدادهای داخلی است، به این معنا که بتوانیم از درون این مجموعه نیرو تربیت کنیم و مدیرانمان را از دل مجموعه به کار بگیریم.

اخباری تاکید کرد: یکی از نکات حائز اهمیت این است که از سوء‌ظن به گذشته پرهیز کرده و از تجارب آن استفاده کنیم و نگاهمان به آینده باشد.

وی تصریح کرد: رویکرد من اعتدال است، لذا از همه گروههای که توانایی تحقق منویات مقام معظم رهبری و وزارت علوم را دارند دعوت به همکاری می کنم.

سرپرست دانشگاه علمی کاربردی با بیان اینکه شعار اساسی قرن ۲۱ حداقل زمان، ‌حداقل هزینه و حداکثر بهره وری است، گفت: هر صنعت و تکنولوژی که این سه مقوله را نداشته باشد از قافله عقب می‌ماند.

اخباری با تاکید براینکه لازم است در مراکز استانی تجدید نظر شود، گفت: دفتر همکاری های بین المللی دانشگاه علمی کاربردی نیز باید فعال شده چرا که این دانشگاه باید بتواند در منطقه حرف اول را بزند.

وی بر لزوم کیفی کردن مراکز علمی کاربردی تاکید و افزود: ضابطه مند و سیستمی کردن واحدها از اولویتهای من بوده و چابک سازی و پویا کردن دانشگاه علمی کاربردی به صورت متوازن و هدفمند مورد توجه من است.

اخباری گفت: شعار اصلی ما تلاش و توسعه است، همچنین باید به مسائل علمی و پژوهشی دانشگاه اندیشیده شده و به افق آینده نگاه کنیم.

اخباری در پایان توجه به مسائل رفاهی و معیشتی کارکنان این دانشگاه را از سیاستهای اصلی خود برشمرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز