خبرگزاری کار ایران

دبیر کل سندیکای بیمه‌گران ایران در گفت‌وگو با ایلنا:

هیچ بیمه‌نامه‌ غیرنقدی برای خودروهای صفر کیلومتر سایپا صادر نمی‌کنیم/ سایپا به توافقاتش پایبند نیست

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۸۶۷

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران اظهار داشت: سایپا باید فکری برای پرداخت بدهی‌های خود داشته باشد، ولی طی دو سال گذشته چندین نوبت با این شرکت برای دریافت مطالبات مذاکره و توافق شده، اما این خودروساز تاکنون از اجرای همه آنها طفره رفته است.

سیدمحمد علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره جزئیات صدور بیمه نامه شخص ثالث برای خودروهای صفرکیلومتر سایپا،گفت: بدهی سایپا به شرکت‌های بیمه در طی دو سال گذشته حدود یک هزار میلیارد تومان بابت صدور غیرنقدی بیمه نامه شخص ثالث است و از این پس هیچ بیمه‌نامه‌ای بصورت غیرنقدی برای خودروهای تولید شده صفر کیلومتر شرکت سایپا صادر نخواهد شد.

به گفته وی، سایپا در حالی از پرداخت طلب‌های شرکت‌های بیمه خودداری می‌کند که این شرکت‌، هزینه صدور بیمه نامه شخص ثالث خودروهای صفر کیلومتر را به صورت نقدی از مردم دریافت کرده، اما نزد خود نگاه می‌دارد و بدهی خود را به شرکت های بیمه پرداخت نمی کند.

دبیر کل سندیکای بیمه گران ایران خاطر نشان کرد: سایپا باید فکری برای پرداخت بدهی‌های خود داشته باشد، ولی طی دو سال گذشته چندین نوبت با این شرکت برای دریافت مطالبات مذاکره و توافق شده، اما این خودروساز تاکنون از اجرای همه آنها طفره رفته است.

وی با بیان اینکه همراهی صنعت بیمه با این شرکت در ماه‌های گذشته کارساز نبوده و سایپا، توجهی به اجرای توافق ندارد، اظهار داشت: طلبی که شرکت‌های بیمه از سایپا دارند، از سود سالانه همه شرکت‌های بیمه بیشتر است. علاوه بر این عدم پرداخت حق بیمه توسط سایپا فرآیند بیمه گری شرکت ها را دچار اختلال می‌کند و شرکت‌های بیمه نیز در پرداخت خسارت هم به خودروهای صفر کیلومتر این شرکت و دیگر خودروهای بیمه شده دچار مشکل می شوند.

علیپور تصریح کرد: به عبارتی این اقدام سایپا، خدمات رسانی به بیش از 20 میلیون خودروی دارای بیمه را دچار مشکل می‌کند.

دبیرکل سندیکای بیمه گران ایران گفت: صدور بیمه نامه غیرنقدی برای شرکت سایپا متوقف شده‌، اما برای اینکه مشکلی برای مردم رخ ندهد واحدهای سیار شرکت‌های بیمه در مقابل این شرکت مستقر شده‌اند تا به صورت نقدی برای متقاضیان، بیمه نامه شخص ثالث صادر شود.

علیپور میزان بدهی شرکت خودروسازی سایپا به شرکت‌های بیمه را بیش از ۱,۱۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد و گفت: این بدهی به شرکت‌های بیمه‌ای متغیر است.

وی همچنین از شکایت چند شرکت بیمه برای احقاق طلبشان از سایپا خبر داد و گفت: البته شرکت‌های بیمه هیچ مشکلی با دیگر خودروسازان از جمله ایران خودرو نداشته و در صدور بیمه‌نامه برای تولیدات آنها مشکلی وجود ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد که این مشکل که می‌تواند شرکت‌های بیمه را در خدمت به مردم دچار آسیب کند، با نظارت و درایت بیمه مرکزی و دقت عمل شرکت های بیمه به زودی مرتفع شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز