خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران خودرو خبر داد:

تولید ۱۰۰ هزار پژو ۳۰۱ در فاز اول

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۶۹۶

مدیرعامل ایران خودرو اظهار داشت: این محصول در فاز اول ۱۰۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد و در ظرف چهار سال تولید آن به ۲۵۰ هزار دستگاه آن هم بدون اتکا به شرکت پژو خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا در مراسم راه‌اندازی آزمایشی تولید پژو ۳۰۱ در ایران خودرو، هاشم یکه زارع مدیر عامل این مجموعه در حاشیه این مراسم گفت: بعد از اینکه پژو ایران را ترک کرد ما شروع به داخلی‌سازی محصولاتی کردیم که قرار بود به طور مشترک تولید شوند. مطابق قرارداد با این شرکت فرانسوی، قرار بود خودروهای پژو ۲۰۰۸ ، ۳۰۱ و ۲۰۸ تولید شود اما پس از ترک پژو ما داخلی‌سازی پژو ۳۰۱ را در اولویت قرار دادیم زیرا این خودرو تیراژ بالایی دارد و تصمیم گرفتیم بدون اتکا به شرکت فرانسوی تولید آن را آغاز کنیم.

وی ادامه داد: اکنون صددرصد قطعات این خودرو داخلی سازی شده و در زمان تحویل به مشتری این عدد به ۸۰ درصد خواهد رسید.

یکه زارع تصریح کرد: اقدامات بسیار مناسبی به منظور شکل‌گیری پلتفرم داخلی صورت گرفته که به تدریج اثرات آن مشخص خواهد شد ضمن آنکه در شهریورماه نیز یک اتفاق خوب دیگر در ایران خودرو خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز این خودرو به اسم پژو عرضه می‌شود گفت: به هر حال این محصولات متعلق به شرکت پژو است اما به دلیل ترک یک جانبه قرارداد، ما مسیر را ادامه داده و بدون اتکا به این شرکت برای تولید متمرکز شدیم. ما برای این خط تولید ۶۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری کردیم.

وی در پایان افزود: این محصول در فاز اول ۱۰۰ هزار دستگاه تولید خواهد شد و در ظرف چهار سال تولید آن به ۲۵۰ هزار دستگاه آن هم بدون اتکا به شرکت پژو خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز