خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صمت:

کالاهای واسطه‌ و سرمایه‌ای ۸۵ درصد واردات را شامل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۸۲۹۴۰

معاون طرح و برنامه وزیر صمت اظهار داشت: نزدیک به 85 درصد از کل وارادت به کشور شامل کالاهای واسطه‌ای و سرمایه است وحدود 14 میلیارد دلار از واردات کشور مربوط به 55 کد آیسیک است

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی با اشاره به برگزاری نمایشگاه فرصت‌های داخل گفت: نمایشگاه فرصت های نهضت ساخت داخل، زمان بسیار مطلوبی برای شرکت‌های دانش بنیان و مراکز علمی، پژوهشی و دانشگاهی است تا بتوانند گامی بلند برای بومی سازی صنایع بردارند.

او ادامه داد: تحریم برای کشور مشکلات زیادی ایجاد کرد و هیچ کس از آن استقبال نمی‌کند اما در کنار این سختی ، فرصت جدیدی درکشور به وجود آمده است و ما باید این تهدید را به یک فرصت بزرگ برای تولید تبدیل کنیم.

او ادامه داد: شرایط و موقعیتی که برای کشور ایجاد شده، باعث شد توجه به تعمیق ساخت داخل به فصل مشترک کل مسئولین نظام تبدیل شود .

معاون طرح و برنامه صمت افزود: شاید در گذشته برای ترغیب واحدهای تولیدی به ارتباط و همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی مشکلاتی بود اما؛ در وضعیت کنونی ، خود بخش صنعت و معدن نیز مشتاق به بومی سازی شده است و نیاز به مراکز علمی دارد.

او بیان کرد: مهمترین برنامه سال 98 توسعه تولید و تعمیق نهضت ساخت داخل است و 10 پروژه عملیاتی برای آن تدوین شده است.در این برنامه اهداف هم کمی و هم کیفی دیده شده و سازمان های مسئول آن مشخص شده و بطور منظم رصد وپایش می شود

زرندی در ادامه گفت: نزدیک به 85 درصد از کل وارادت به کشور شامل کالاهای واسطه‌ای و سرمایه است وحدود 14 میلیارد دلار از واردات کشور مربوط به 55 کد آیسیک است.

معاون طرح و برنامه با اشاره به واردت برخی قطعات خودرو گفت:برخی از قطعات و ماشین آلات در واردات به مشکل خوردند یا ارز مورد نیاز آن تامین نمی شود و یا به خاطر تحریم امکان واردات آن نیست لذا باید برای حفظ تولید، به سوی تعمیق ساخت داخل و بومی سازی قطعات و ماشین آلات مهم حرکت کنیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز