خبرگزاری کار ایران

در مراسم نکوداشت درگذشت استاد میرمصطفی عالی‌نسب عنوان شد:

برای گذر از شرایط کنونی از تجربیات گذشته استفاده کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۸۱۴۷۹

مدیر گروه فلسفه دانشگاه تهران و فرزند شهید محمد بهشتی گفت: پس از انقلاب با تلا‌ش‌های چهره‌هایی مانند استاد عالی‌نسب اعتماد ملی به دست آ‌مد.

به گزارش خبرنگار  اقتصادی ایلنا، محمدرضا بهشتی در مراسم نکوداشت سیزدهمین سال درگذشت استاد میرمصطفی عالی‌نسب با بیان اینکه استاد عالی‌نسب تاریخ صنعت ایران بود، افزود: این چهره بزرگ از ابتدای ورود صنعت به کشور برای رشد و قدم برداشتن به سوی صنعتی شدن نقش بسیار مهمی برای کشور ایفا کرد.

وی ادامه داد: استاد عالی‌نسب شرایط را به خوبی درک می‌کرد و بر اساس آن تصمیمات درستی برای مقابله با مشکلات و گذر از آنها می‌گرفت.

بهشتی با تاکید بر اینکه استاد عالی‌نسب علاوه بر دانش عملی از دانش نظری نیز برخوردار بود افزود: این چهره بزرگ علاوه بر توانمندی‌های عملی در میدان اقتصادی دانش نظری بسیار عمیقی در مورد شرایط اقتصادی و چگونگی اداره آن داشت.

مدیر گروه فلسفه دانشگاه تهران با اشاره به فراز و فرودهای ایران در گذشته خود گفت: در برخی از این حوادث ایران با ناکامی روبرو شد و در برخی دیگر از حوادث با حرکت روبرو بود.

وی ادامه داد: می‌توان گفت که ایران در سه دوره با ناکامی و سرخوردگی روبرو شده است اما هر بار پس از آن توانسته مسیر خود را به سوی رشد پیدا کند.

وی با بیان اینکه بعد از دلسردی و سرخوردگی واکنش‌های متفاوتی از مردم بروز می‌کند اظهار کرد: به توصیف شهید بهشتی در این شرایط عرفان‌گرایی و عرفان‌گریزی از موضوعاتی است که در فرهنگ کشور ما دیده شده است.

بهشتی با تاکید بر اینکه برای گذر از شرایط کنونی باید برای استفاده از دانش و تجربیات گذشته استفاده کنیم افزود: در دنیای مدرن تاکید به حرکت گروهی برای گذر از مشکلات می‌شود اما یک فرد می‌تواند نقشی ایفا کند که موجب تحول در یک جامعه شود.

وی با اشاره به اقدامات استاد عالی‌نسب افزود: استاد عالی‌نسب انسانی باورمند بود و این صفت برجسته در وی موجب شده بود که روحیه بسیار قوی‌ای برای مواجهه با مشکلات و حل آنها را داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در دوره استاد عالی‌نسب به وجود آ‌مد کاهش ذخیره غلات به ظرفیت سه روز بود که با تدبیر استاد عالی‌نسب و بکارگیری تمام امکانات این مشکل بزرگ پشت سر گذاشته شد.

وی تاکید کرد: کاهش ذخیره غلات به کمتر از سه روز در کشور می‌تواند با ایجاد قحطی فاجعه‌بار باشد اما استاد عالی‌نسب با باورمندی توانست این مشکل را مرتفع کند.

بهشتی بازگشت اعتماد ملی بین مردم در دوران جنگ را مدیون تلاش‌های چهره‌هایی مانند عالی‌نسب دانست و گفت: استاد عالی‌نسب از مطبوعات و رسانه‌ها گریزان بود و تنها با عملگرایی توانست اعتماد ملی را در بدترین شرایط به مردم کشور باز گرداند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه در تمام کشورها فراز و نشیب وجود دارد افزود: نحوه مواجهه با فراز و نشیب‌هایی که برای یک کشور به وجود می‌آید بسیار اهمیت دارد و نتایج را تعیین می‌کند.

بهشتی در پایان سخنان خود گفت: در شرایط سخت عمل‌زدگی ، شتابزدگی و یا یاس و سرخوردگی می‌تواند مشکلات را تشدید کند در این شرایط تنها باورمندی و تلاش خردمندانه می‌تواند نجات‌بخش کشور باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز