خبرگزاری کار ایران

اتحاد ملی و فراسازمانی ملزومات موفقیت سازگاری با کم‌آبی است

asdasd
کد خبر : ۷۷۸۱۲۳

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و آبفای کشور با بیان اینکه برای موفقیت سازگاری با کم‌آبی، اتحاد ملی و فراسازمانی نیاز است،گفت: سازگاری یکی از بهترین راه‌حل‌هاست. افزایش تولید، توسعه، اخذ وام و رقابت برای دریافت نقدینگی مشکل ما را حل نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، حمیدرضا کشفی در سومین روز از همایش سازگاری با کم‌آبی اظهار داشت: امروز علیرغم تمام بارش‌های کشور همچنان 233 شهر با تنش آبی مواجه‌اند که ناشی از عدم وجود سامانه مناسب، ذخیره‌سازی، خط انتقال و تصفیه‌خانه است. تنش‌های مالی هم که روز به روز بیشتر می‌شود. کمبود نقدینگی و عدم اختصاص بودجه به پروژه‌ها باعث شده نتوانیم جوابگوی نیاز این صنعت باشیم. ضمن اینکه تنش‌های ناشی از تحریم نیز منجر به مشکلاتی جهت تامین کالاهای اساسی و جابه‌جایی وجوه و خرید تجهیزات شده است.

وی افزود: با وجود این تنش‌ها، مشکلات مربوط به منابع انسانی، ساختارها و همچنین درخواست‌های روزافزون از مردم نیز وجود دارد.

معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و آبفای کشور گفت:  کمیته سازگاری با کم‌آبی متشکل از وزارت نیرو، وزارت کشاورزی، صنعت، محیط زیست و سایر نهادهای ذی‌ربط می‌توانند برای حل مسئله سهیم باشند.

وی تاکید کرد: سازگاری با تنش مالی و کم‌آبی می‌تواند راه‌حلی برای مشکلات باشد. سازگاری یکی از بهترین راه‌حل‌هاست. افزایش تولید، توسعه، اخذ وام و رقابت برای دریافت نقدینگی مشکل ما را حل نمی‌کند.

وی با بیان اینکه مهمترین مسئله حفظ کیفیت در هر شرایطی است، گفت: باید هر روز وضعیت آب را رصد کرده و نظارت داشته باشیم و از هدر رفت آب جلوگیری کنیم. یکی از ساز و کارها بازچرخانی آب و پساب است و امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق قدم‌های موثری در این رابطه برداریم.

کشفی با تاکید بر اینکه جلوگیری از مصرف انرژی در تاسیسات آبفا یکی از ملزومات است، افزود: با توجه به نرخ پایین آب ممکن است انگیزه‌ای برای این کار نداشته باشیم اما کاهش مصرف در تاسیسات و مدیریت داریی‌های فیزیکی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه گفت: روز به روز نقدینگی پروژه‌ها کم می‌شود و با توجه به تورم، قدرت خرید کاهش می‌یابد. بنابراین ضروری است دارایی‌هایی را که داریم نگهداری کنیم. یکی از راه‌ها پرداختن به قراردادهای بلندمدت و نتیجه‌محور است.

وی با بیان اینکه برای موفقیت سازگاری با کم‌آبی، اتحاد ملی و فراسازمانی نیاز است، افزود: در کشورها، دولت‌های آب‌محور تشکیل می‌شوند و حمایت قانون‌گذاران، مسئولین سیاسی، دانشمندان و مهندسین و ذی‌نفعان در تلاش و در کنار هم بودن صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز