خبرگزاری کار ایران

استاندار مرکزی در جمع اعضای خانه صنعت و معدن استان:

برای رسیدن استان به جایگاه مناسب باید تلاش ویژه‌ای شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۲۱۳۸

استان مرکزی با وجود فعالیت بیش از۲۸۰۰ واحد صنعتی هنوزدرجایگاه مناسبی نسبت به سایراستانها قرارندارد.

اراک - ایلنا: استان مرکزی با وجود فعالیت بیش از ۲۸۰۰ واحد صنعتی هنوز در جایگاه مناسبی نسبت به سایر استان‌ها قرار ندارد.
به گزارش ایلنا مقیمی استاندار مرکزی در نشست صمیمانه با رئیس و مدیران انجمن‌های عضو خانه صنعت و معدن استان، ضمن تاکید براین مطلب افزود: هیچ دلیلی برای اینکه استان صنعتی مرکزی از استان‌هایی مانند اصفهان عقب باشد وجود ندارد و اگر از امکانات و منابع موجود به بهترین شکل استفاده شود قطعا با گردش مناسب منابع مالی حاصل از فعالیت این واحدهای صنعتی می‌توان کارهای مهمی برای حل مشکلات استان انجام داد.
محمد حسین مقیمی ضمن استقبال از برگزاری جلسات منظم ماهانه یا فصلی با صنعتگران استان در راستای تعامل و هم اندیشی برای حل مشکلات تصریح کرد: برگزاری جلسات شورای توسعه و برنامه ریزی استان و کارگروه ویژه بررسی مشکلات بخش صنعت و کشاورزی در شهرستان‌های مختلف استان یکی از برنامه‌های مهم و اصلی ماست تا ضمن آشنایی با مشکلات و وضعیت شهرستان‌ها، برای حل مشکلات راهکارهای لازم اتخاد شود که تا کنون در شهرستان‌های ساوه و زرندیه و شازند برگزار شده است.
وی اظهار داشت: هرچند برای رفع برخی از مشکلات مانند کمبود نقدینگی، قوانین گمرکی و مالیاتی، مطالبات معوق و یا اختصاص تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی باید درسطح کلان کشور بررسی و تصمیم گیری شود اما درصد بالایی از مشکلات صنعت استان نیز خاص این منطقه است که با انتقال مناسب و به موقع این مشکلات به وزرا و مسئولان مربوطه درصدد ارائه راهکار برای حل آن‌ها خواهیم بود.
استاندار مرکزی ایجاد ثبات و آرامش در فضای کسب و کار و اقتصاد کشور را از سیاستهای اصلی و مهم دولت یازدهم عنوان کرد و گفت: با توجه به وضعیت کنونی اقتصاد کشور و تعدد مشکلات قطعا دستیابی به این هدف زمان بر بوده و نیازمند صبر و همراهی و کمک فعالان بخش تولید و صنعت می‌باشد تا با ایجاد ثبات نسبی در بازار به مرور شاهد اجرای برنامه‌ها وحل مشکلات باشیم.
مقیمی ادامه داد: نحوه سیاستگذاری و تصمیم گیری برای صنایع دولتی و خصوصی تفاوت جدی و اساسی دارد و با توجه به اینکه بسیاری از واحدهای صنعتی خصوصی هستند باید تغییرات اساسی در نحوه سیاستگذاری‌ها صورت گیرد تا زمینه برای رفع مشکلات فراهم شود.
وی با انتقاد از ارتباط وتعامل بسیار ضعیف بخش صنعت با مراکز علمی ودانشگاهی استان افزود: بسیاری از قرارداد‌ها و پروژه‌های مهم تحقیقاتی صنایع بزرگ ومهم استان توسط دانشگاه‌های خارج از استان انجام می‌شود که باید برای حل این مشکل راهکارهای ویژه اتخاذ شود تا شاهد توسعه همه جانبه استان در تمامی بخش‌ها باشیم.
رئیس خانه صنعت ومعدن استان نیز درابتدای این نشست، حضور یک مدیر بومی، باتجربه، خوشنام و دارای سوابق اجرایی مناسب را ازمهم‌ترین مسائلی دانست که صنعتگران استان را به حل مشکلات موجود امیدوار نموده است و گفت: خوشبختانه سیاست‌ها و برنامه‌های اعلام شده توسط دولت نیز، صنعتگران را نسبت به حل مشکلات خوشبین نموده اگرچه با توجه به فضای حاکم براقتصاد کشور و مشکلات بسیار، باید زمان بیشتری را برای اجرای این برنامه‌ها دراختیار دولت قرارداد.
منوچهر توسطی کمبود نقدینگی و اجرای مسکنهای کوتاه مدت برای حل آن، رکود در فضای کسب و کار و تولید، نبود برنامه منسجم و شفاف در توسعه اقتصادی کشور، بالا بودن نرخ بهره بانکی و کاهش قدرت رقابت با کالاهای مشابه خارجی را از جمله مشکلات موجود دراین بخش عنوان نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز