خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد FATF به کشورهای عضو برای نظارت بر ارزهای مجازی

asdasd
کد خبر : ۷۷۶۸۱۸

گروه ویژه اقدام مالی موسوم به FATF اعلام کرد که در راستای مبارزه با پول‌شویی و فساد در بازار ارزهای مجازی، لازم است که این ارزها تحت نظارت سامانه‌های ثبت اطلاعات مبادله شوند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، گروه ویژه اقدام مالی (FATF)  اعلام کرده است که در راستای مبارزه با پول‌شویی و همینطور فساد در سیستم ارزهای مجازی سازوکار مشخصی برای مبادلات ارزی مجازی توسط کشورهای عضو در نظر گرفته شود.

این گروه به کشورهای عضو پیشنهاد کرد که برای مقابله با پول‌شویی بر استفاده از ارزهای مجازی نظارت شود.

گروه ویژه اقدام مالی که حدود ۳۰ سال پیش تشکیل شده است، اعلام کرد که متولیان ارزهای مجازی باید از قوانین مشابه به موسسات مالی پیروی کنند تا احتمال پول‌شویی درون سیستم ارزهایی مجازی کاهش یابد.

گروه ویژه اقدام مالی به کشورها توصیه کرده است که مشخصات فروشنده و خریدار ارز مجازی توسط کشور ها ثبت شود. این گروه، کشورهای چین و آمریکا و همینطور اتحادیه اروپا را به حساسیت بیشتر نسبت به مبادلات این ارز توصیه کرده است.

در ادامه آمده است که اطلاعات شخصی شامل تاریخ تولد و آدرس پستی فرد نیز نیازمند ثبت در سامانه‌های خرید و فروش ارزهای مجازی است.

این در حالی است که کارشناسان اقتصاد و فناوری معتقدند پیگیری خط انتقال ارز مجازی و ورود به فناوری «بلاک چین» و امکان رهگیری تبادل‌کنندگان ارز مجازی در اینترنت بسیار دشوار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز