خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا عنوان شد:

افزایش 18 درصدی تولید برگ سبز چای/ هنوز خبری از پرداخت قدرالسهم دولت از مطالبات چایکاران نیست/ آغاز چین دوم برگ سبز تا چند روز آینده

asdasd
کد خبر : ۷۷۱۷۱۳

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای کشور گفت: تا ابتدای هفته جاری بیش از 50 هزار 309 تن برگ سبز چای از چایکاران خریداری شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 18 درصدی داشته است.

محمدصادق حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه بیش از 90 درصد برگ سبز چای خریداری شده از چایکاران درجه یک است، اظهار کرد: میزان برگ سبز چای درجه یک 45 هزار و 601 تن و برگ سبز درجه دو 4 هزار و 700 تن است.

وی ارزش برگ سبز خریداری شده از چایکاران را حدود 158 میلیارد تومان اعلام کرد.

حسنی درباره پرداخت مطالبات چایکاران گفت: تا ابتدای هفته جاری بیش از 77 میلیارد تومان معادل 49 درصد از مجموع مطالبات چایکاران توسط کارخانه‌ها پرداخت شده است.

وی میزان چای خشک استحصالی را نیز حدود 11 هزار و 320 تن اعلام کرد.

حسنی قدرالسهم کارخانه‌ها از مطالبات چایکاران تا ابتدای هفته را 85 میلیارد تومان و قدرالسهم دولت از مطالبات چایکاران را 73 میلیارد تومان عنوان کرد.

مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای کشور تاکید کرد: هنوز خبری از پرداخت قدرالسهم دولت از مطالبات چایکاران نیست و تمام پرداخت‌ها تا از پول کارخانه‌های چای بوده است.

حسنی در پایان همچنین از آغاز چین دوم برگ سبز چای تا چند روز آینده خبر داد و گفت: در حال حاضر 76 واحد کارخانه چای در حال خرید تضمینی برگ سبز از چایکاران هستند.

به گزارش ایلنا؛‌ مدیر اجرایی سندیکای کارخانه‌های چای کشور پیش‌تر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا گفته بود که اولین پرداخت قدرالسهم دولت از مطالبات چایکاران در ابتدای خردادماه انجام می‌شود. اما اکنون در روزهای پایانی خرداد ماه هستیم و خبری از پرداخت قدرالسهم دولت از مطالبات چایکاران نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز