خبرگزاری کار ایران

ونزوئلا به کمک روسیه و هوآوی فناوری اینترنت نسل چهارم راه‌اندازی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۶۶۶۹۹

پس از به حاشیه رانده شدن هوآوی در بازار ایالات متحده هم اکنون این شرکت تصمیم دارد با دشمن استراتژیک آمریکا برای پیاده‌سازی اینترنت نسل جدید در ونزوئلا همکاری کند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «نیکلاس مادورو» اعلام کرد که به کمک روسیه و شرکت هوآوی در سرتاسر این کشور اینترنت نسل چهارم راه‌اندازی می‌کند. وی همینطور اعلام کرد که کاراکاس در پی توسعه تکنولوژی ماهواره‌ای خود است.

وی ادامه داد: «چیزهای زیادی است که باید نوید آن را به شما بدهم. یکی از آنها این است که به کمک روسیه و چین می‌خواهیم اینترنت سریع و ارزان برای شهروندانمان ایجاد کنیم. من دستور ایجاد اینترنت پرسرعت را داده‌ام.»

در دیدار دسامبر گذشته مادورو از روسیه، دو کشورطبق تفاهمنامه‌ای تصمیم به راه اندازی ماهواره «گلوناس» مختص این کشور در آمریکای جنوبی گرفتند.

این درحالی است که در ژانویه گذشته اقدام «خوآن گایدو» رهبر اپوزیسیون مبنی بر اعلام ریاست‌جمهوری خودخوانده و به رسمیت شناختن وی توسط آمریکا و متحدانش، ونزوئلا را وارد بحران جدیدی کرد. در پی این تحولات، میلیاردها دلار از فروش نفت ونزوئلا که در اختیار آمریکا بود بلوکه شد.

روسیه و چین و چند کشور دیگر مادورو را به عنوان رئیس‌جمهوری قانونی این کشور به رسمیت می‌شناسند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز