خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی تهران بیان کرد:

دخالت در قیمت‌گذاری گسترش پیدا کرده/ تمرکز بر روابط اقتصادی با کشورهای همسایه

asdasd
کد خبر : ۷۶۵۶۳۵

رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت: در سال‌های گذشته اتاق به جای دخالت در تصمیم‌سازی‌ها هر روز عکس‌العملی در مقابل تصمیم‌گیری‌ها داشته که این شرایط باید تغییر کند ما باید با کشورهای همسایه و سایر کشورهایی که قصد همراهی با ایران در زمینه مقابله با تحریم‌ها را دارند ارتباط بیشتری بگیریم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در دومین جلسه از دور نهم اتاق بازرگانی تهران که صبح امروز در محل این اتاق برگزار شد، مسعود خوانساری با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور و شرایط سخت پیش رو گفت: تحریم‌ها علیرغم همه زیان‌هایی که دارد باید آن را به یک فرصت تبدیل کنیم ضمن آ‌نکه بنگاه‌های فعال با فشارهای مالیاتی و تامین اجتماعی نیز روبرو هستند. از سوی دیگر گسترش دخالت‌ها در زمینه قیمت‌گذاری باعث به وجود آمدن مسائلی مانند احتکار شده این در حالی است که برخی از بنگاه‌ها به دلیل تحریم‌ها و کم شدن تقاضا تعطیل می‌شوند.

وی با اشاره به دیدار رهبری با مسئولین کشور گفت: ما باید از ایشان تشکری ویژه‌ای داشته باشیم که در صحبت‌های خود به مسائل اقتصادی و مشکلات آن تاکید ویژه داشتند و خیلی از مطالبات مورد درخواست بخش خصوصی از جمله توجه به معیشت مردم و حمایت از تولید داخلی را مطرح کردند.

وی تصریح کرد: ایران ظرفیت‌های بالایی برای توسعه اقتصادی دارد و باید چالش تحریم را با اتکا به مردم و بخش خصوصی تبدیل به فرصت کنیم.

رئیس اتاق تهران افزود: هیئت نمایندگان این دوره مسئولیت سخت‌تری بر عهده دارند و باید تمام تلاش خود را انجام دهند اصلاح فضای کسب و کار باید اولویت اول دولت و سران قوا باشد تا بتوانیم خیلی از مسائل را حل کنیم البته اقدامات خوبی در دوره قبل به ویژه پس از برجام انجام شد و اگر تحریم‌های اخیر نبود موفقیت‌های بزرگی به دست می‌آوردیم.

خوانساری افزود: با توجه به اینکه تحریم‌ها روز به روز سخت‌تر می‌شود باید با برنامه حرکت کنیم دولت مجبور است در دوره جدید بیشتر از قبل دست خود را به سمت بخش خصوصی دراز کند. در دوره نهم اتاق باید به استراتژی گسترش نفوذ در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی قوا تمرکز و کشورهای همسایه که دارای مرزهای زمینی با آنها هستیم و نتیجه محور شدن فرآیندها را در اتاق پیش ببریم.

رئیس اتاق بازرگانی تهران در پایان تصریح کرد: در سال‌های گذشته اتاق به جای دخالت در تصمیم‌سازی‌ها هر روز عکس‌العملی در مقابل تصمیم‌گیری‌ها داشته که این شرایط باید تغییر کند ما باید با کشورهای همسایه و سایر کشورهایی که قصد همراهی با ایران در زمینه مقابله با تحریم‌ها را دارند ارتباط بیشتری بگیریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز