خبرگزاری کار ایران

هوآوی: تسلیم فشارهای آمریکا نمی‌شویم

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۹۶۰

با بالا گرفتن اختلافات بین آمریکا و چین، واشنگتن اقدام‌های سختگیرانه‌ای را علیه شرکت‌های چینی در پیش گرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، واشنگتن در اقدامی در روز پنج شنبه یکی از بزرگ‌ترین و مهمترین شرکت های چینی را در لیست سیاه تجارت با آمریکا قرار داد. هم اکنون چین نیز قصد دارد تا با اقدام‌هایی از شرکت‌های کشورش حمایت کند.

در اولین واکنش به این اقدام آمریکا، «رن ژنگ فی» بنیانگذار شرکت «هوآوی تکنولوژی» اعلام کرد که سرعت رشد کشورش ممکن است کاهش یابد ولی این کاهش بسیار اندک خواهد بود».

رن اضافه کرد: «در آمد سالیانه هوآوی به ۲۰ درصد سابق رسیده است.»

وی همیشه شرکت خود را از هر گونه اتهام مبری دانسته و اقدام‌های آمریکا علیه این شرکت را کاملا غیر قانونی و خلاف واقعیت خوانده است.

رئیس شرکت هوآوی اعلام کرده است که اقدامات آمریکا را در مورد شرکتش را رد می‌کند و خواهان پایان یافتن هر چه زودتر این مسائل از طرف دولت آمریکاست.

شرکت هوآوی در بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: «به هیچ عنوان به درخواست آمریکا در مدیریت خود تغییری نخواهیم داشت و نظارت از سوی آمریکا را به نحوی که دولت این کشور می‌خواهد، نمی‌پذیریم.»

یک تحریم مشابه در سال گذشته بر شرکت «زد تی ای» دومین شرکت تولید کننده قطعات مخابراتی چین اعمال شد.

رن اعلام کرد که وضعیت شرکت هوآوی خوب است و درصورتیکه حتی شرکت‌های آمریکایی به این شرکت میکروچیپ نفروشند نیز قادر به ادامه فعالیت خواهد بود.

در روز جمعه شرکت چیپ سازی هوآوی اعلام کرد که منابع کافی تامین این قطعات را در اختیار دارد و هیچ مشکلی در تامین قطعات جدید ندارد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا، شرکت هوآوی و ۷۰ شرکت همکارش را  در لیست سیاه تجارت در آمریکا قرار داد  که به موجب این قرار داد تجارت کردن با شرکت‌های آمریکایی برای این شرکت بسیار دشوار خواهد بود.

در سندی دیگر که به امضای دونالد ترامپ رسید، تمامی شرکت‌های آمریکایی از استفاده از صنایع هوآوی به طور کامل منع شدند. این اقدام در پی طرح ادعای احتمال جاسوسی شرکت هوآوی برای دولت چین انجام گرفت.

دولت آمریکا بارها صنایع شرکت هوآوی را متهم به استفاده از امکاناتش در جهت جاسوسی برای دولت چین کرده و دولت چین و شرکت هوآوی همیشه این اتهامات را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز