خبرگزاری کار ایران

نشت اختلاف آمریکا و جهان در نشست اقتصادی واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۵۴۷۳۸۶

اختلافات بین آمریکا و جهان در جریان نشست‌های اقتصادی بانک جهانی و صندوق بین المللی پول در واشنگتن به بیرون نشت کرد.

روزنامه تجارت به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: افزایش اختلافات میان ایالات متحده و دیگر کشورهای جهان به نشست اقتصادی صندوق بین المللی و بانک جهانی نیز کشیده شد. دولت ترامپ نسبت به موسسات برتون وودز (بانک جهانی و صندوق بین المللی پول ) دیدگاهی تقلیل یافته را نشان داد و تلاش‌های این موسسات مالی برای گسترش فعالیت‌هایشان را رد کرد و با توجه به دستور کار"اول آمریکا" دونالد ترامپ از حملات خود به توافقات تجارت آزاد دفاع کردند.

همزمان آمریکا به مانع تراشی بر گسترش حضور چین در بانک جهانی و صندوق بین المللی پول ادامه داد. دولت ترامپ عقاید خود را با رد افزایش سرمایه در بانک جهانی که با هدف مبارزه با فقر است به بیرون پاشید.

در این نشست همچنین عملکردی برای تقویت ارائه وام از سوی صندوق بین المللی پول و افزایش سهمیه اعضا مطرح نشد.

به جای آن استیون منوچین وزیرخزانه داری خطاب به بانک جهانی و صندوق بین المللی پول فعالیت آنها را ناکافی خواند و اظهار داشت تلاش آنها خرج بیش از حد به بار آورده است.

موضع آمریکا درباره جهانی سازی در دولت آمریکا در دیدار وزرای گروه اقتصادی جی 20 و مقامات بانک‌های جهانی بار دیگر مطرح شد موضعی که از سوی وزیر دارایی آلمان به چالش کشیده شد.

روئسای بانک جهانی و صندوق بین المللی پول تمرکز را بر نیاز به اصلاحات در کشورهای برای بهبودی رشداقتصادی قراردادند اما در بیانیه مشترک این دو موسسه و بسیاری از کشورها به وضوح اختلافات خود با آمریکا را نشان دادند.

ترجمه از فاطمه مهتدی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز