خبرگزاری کار ایران

سخنوی بوئینگ:

نرم‌افزار شبیه‌ساز هواپیمای ۷۳۷ مکس اصلاح شد

asdasd
کد خبر : ۷۶۴۳۲۹

پس از دو سقوط وحشتناک دو مدل هواپیمای بوئینگ مکس و نظر کارشناسان مبنی بر اینکه ایراد از نرم افزار این هواپیما بوده است هم اکنون به گفته این شرکت این مشکل توسط کارشناسان برطرف شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، سخنگوی شرکت بوئینگ اعلام کرد که اصلاحاتی را روی نرم‌افزار مدل‌سازی پرواز هواپیمای مکس ۷۳۷ انجام داده است. این مدل هواپیما در دو حادثه سهمگین اخیر خود منجر به جان باختن چند صد نفر شد.

«گوردون جاندرو» گفت: «این تغییرات به ما این اطمینان را می‌دهد که هواپیما در شرایط مختلف آب و هوایی و پروازی می‌تواند به بهترین شکل عمل کند و می‌تواند کنترل کافی را در پرواز داشته باشد.»

این اظهارات در حالی مطرح شده که اخیرا نیویورک تایمز خبری مبنی بر عدم همگام‌سازی نرم‌افزار جدید با شرایط مشابه  آنچه که در اندونزی و اتیوپی اتفاق افتاده است را منتشر کرده است.

جاندرو همچنین گفت: «بوئینگ به صورت تنگاتنگ با کارشناسان خود در حال برطرف کردن نواقص است و تغییرات جدید این اطمینان را به مشتریانمان می‌دهد که هیچ مشکلی در آینده به وجود نخواهد آمد».

نیویورک تایمز همچنین نوشت: «این شبیه‌ساز اصلاح شده توسط خود بوئینگ ساخته نشده است و مطابق با زیرساخت‌های هواپیماهای بوئینگ نیست».

هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ مکس پس از دو حادثه مرگبار در اندونزی و اتیوپی با ۱۵۷ و ۱۸۹ کشته در طول مدت شش ماه توسط دولت آمریکا زمین‌گیر شد و اجازه پرواز نیافت.

در روز پنجشنبه شرکت بوئینگ اعلام کرد که نرم‌افزار شبیه سازی را اصلاح کرده است و طرح جدیدی به سازمان هواپیمایی آمریکا برای آموزش خلبانان این هواپیما ارائه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز