خبرگزاری کار ایران

رئیس کل بیمه مرکزی:

نرخ خدمات بیمه‌ای ارتباط تنگاتنگی با ضریب تخلفات و حجم خسارات دارد/ لزوم تبادل اطلاعات بی واسطه بیمه با پلیس

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۸۷۹

تعامل صنعت بیمه و پلیس به افزایش ضریب اعتمادسازی در جامعه منتهی خواهد شد که تحقق این امر در گرو تبادل اطلاعات بین این دو نهاد است

به گزارش ایلنا، غلامرضا سلیمانی در نشست مشترک با سردار محمدرضا مهماندار - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ - و هیئت همراه با اعلام این مطلب افزود: بالارفتن هزینه تخلف در جامعه، زمینه ساز نهادینه سازی فرهنگ است و می‌توانیم با افزایش نظارت هوشمندانه و برخط از حجم تخلفات و تقلبات در حوزه‌های گوناگون نظیر راهنمایی و رانندگی و صنعت بیمه بکاهیم.

رئیس کل بیمه مرکزی عملکرد پلیس را در کاهش خسارات مالی و جانی، چشمگیر توصیف کرد و با تاکید بر ادامه این روند و استفاده بیشتر از فن آوری‌های نوین، تصریح کرد: تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های مرتبط باید کامل، گسترده و برخط باشد که این امر در گرو اجرای دقیق و سریع تفاهم نامه‌ها و قوانین است.

رئیس شورای عالی بیمه با اشاره به ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرهنگی در کشور، خاطرنشان کرد: نرخ خدمات بیمه‌ای ارتباط تنگاتنگی با ضریب تخلفات و حجم خسارات دارد و امیدواریم با کاهش سطح تلفات و پایین آمدن حجم خسارت ها، آرامش بیشتری در جامعه حکفرما شود.

در این دیدار سردار محمدرضا مهماندار نیز نسبت به ضرورت تقویت روابط پلیس و صنعت بیمه تاکید کرد و گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی نرم افزار‌های قابل قبولی را در اختیار دارد که در صورت ایجاد فضای تعامل بیشتر با سامانه سنهاب بیمه مرکزی می‌توانیم اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

مهماندار افزود: پلیس برای کاهش تخلفات و تلفات از تمامی راهکار‌های ممکن استفاده می‌کند و صنعت بیمه یکی از مهمترین ظرفیت‌هایی است که می‌تواند در این زمینه به ما کمک کند.

وی در پایان از تدوین "طرح تبادل اطلاعات بین پلیس و صنعت بیمه" خبر داد و اظهارداشت: این طرح برای عملیاتی شدن مدل‌های اجرایی، تقسیم وظایف و ماموریت‌ها و موارد دیگر در مجموعه نیروی انتظامی در دست بررسی است.

در پایان این دیدار، سردار مهماندار و هیئت همراه به اتفاق رئیس کل و مسئولان ارشد بیمه مرکزی از بخش‌های مختلف مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا) بازدید به عمل آورده که در جریان این بازدید گزارش مفصلی از سوی رییس مرکز فاوای بیمه مرکزی در خصوص نحوه فعالیت این مرکز ارائه شد و طرفین راهکار‌های همکاری آینده را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز