خبرگزاری کار ایران

90 درصد روستاهای آذربایجان غربی امسال به اینترنت پرسرعت مجهز می‌شود/ برای شرایط بحرانی آمادگی داریم

asdasd
کد خبر : ۷۵۲۸۲۰

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی از بازدید میدانی روستاهای این استان به منظور بررسی و رسیدگی به مشکلات ارتباطی آنها خبر داد و گفت: در شش ماه گذشته نسبت به بررسی و رسیدگی مشکلات 80 روستای این استان اقدام شده است و با وجود همه مشکلات تصمیم داریم تمام اهداف برنامه ششم توسعه را تا انتهای سال 98 در استان محقق کنیم که در این راستا بیش از 90 درصد روستاهای این استان در سال جاری از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند.

به گزارش ایلنا از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، قاسم جلیلی نژاد مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی گفت: اینترنت پرسرعت روستایی در قالب طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) باهدف ارایه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سراسر کشور به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف ‌شده است.

وی با بیان اینکه شرکت «های‌وب» در این پروژه ملی به عنوان پیمانکار طرح USO است، افزود: در این طرح سهم استان آذربایجان غربی در دو فاز حدود 2600 روستای بالای 20 خانوار است که تا کنون بیش از 1600 روستا تحت پوشش قرار دارند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی همچنین با اشاره به تاکید وزیر ارتباطات نسبت به بخش روستایی، اظهار کرد: از اینرو اجرای طرح بازدید میدانی از روستاهای این استان برای شناسایی، بررسی و رفع مشکلات روستایی در حوزه ICT در دستورکار قرار گرفت و در شش ماه اخیر نسبت به بررسی و رسیدگی مشکلات ارتباطی 80 روستا و شهر استان اقدام شد.

جلیلی نژاد با اشاره به خدمات ارزنده وزارت ارتباطات به روستاها عنوان کرد: با توجه به عدم اطلاع نمایندگان و مردم روستاها از نحوه استفاده از زیرساخت های فراهم شده اداره کل ICT آذربایجان غربی با همکاری فرمانداریهای استان ها اقدام به برگزاری آموزش دهیاران کرد.

این مقام مسوول با بیان اینکه با وجود همه مشکلات تصمیم داریم تمام اهداف برنامه ششم را تا انتهای سال 98 در استان آذربایجان غربی محقق کنیم، گفت: بنابراین بیش از 90 درصد روستاهای استان در سال جاری از اینترنت پرسرعت بهره مند می شوند تا پروژه های توسعه ارتباطات روستایی زودتر از موعد برنامه ششم توسعه محقق شده باشد.

وی با اشاره به کاهش آمار تعداد روستاهای بدون ارتباطات استان آذربایجان غربی به کمتر از یک درصد، افزود: 48 درصد از روستاهای این استان، دارای سرویس کامل یعنی تلفن ثابت، تلفن همراه و پهن باند هستند.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی همچنین از حفظ پایداری شبکه ارتباطی باوجود بارش شدید باران در استان بوسیله تمهیدات مدیریت بحران خبر داد و گفت: با تشکیل کمیته ارتباطات نوروزی با هماهنگی اداره کل مدیریت بحران استانداری، تمهیدات لازم در خصوص افزایش کانالهای ارتباطی و اینترنتی در تمام شهرهای استان انجام و ضمن پیش بینی دیزل ژنراتور برای سایتهای در معرض خطر سیل، در صورت نیاز پیامکهای اطلاع رسانی نیز به مشترکین ارسال شد.

جلیلی نژاد تصریح کرد: در بازدید کارشناسان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان آذربایجان غربی از شهرهای جنوبی استان، ارتباطات در حوزه تلفن همراه و اینترنت بدون هیچ گونه اختلالی در اختیار مسافرین نوروزی قرار داشت.

بنابه این گزارش، کاهش شکاف دیجیتالی بین شهر و روستا، توسعه‌ دسترسی روستاییان، بنگاه‌ها و سازمان‌ها به اینترنت پهن باند، توسعه صنایع و کسب‌ وکارهای بدیع روستایی و در کل توسعه دولت الکترونیک از اهداف مهم طرح USO است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز