خبرگزاری کار ایران

امروز انجام شد؛

داد و ستد یک میلیارد ورقه بهادار در فرابورس ایران

asdasd
کد خبر : ۷۵۰۸۹۴

در پایان معاملات ۲۵ فروردین‌ ۹۸ در بازارهای فرابورس ایران یک میلیارد و ۵۹ میلیون ورقه به ارزش ۴ هزار و ۸۵۵ میلیارد ریال در ۲۲۰ هزار نوبت معاملاتی دست‌به‌دست شد.

به گزارش ایلنا، معاملات سهام امروز با جابه‌جایی ۱۰۴ میلیون سهم به ارزش ۲۹۲ میلیارد ریال در بازار اول و معامله ۴۶۸ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۷۹۱ میلیارد ریال در بازار دوم پیگیری شد که نماد پُربیننده شرکت سهامی ذوب‌آهن اصفهان با حجم معاملات بیش از ۱۸۷ میلیون سهمی به ارزش نزدیک به ۳۱۶ میلیارد ریال صدرنشین این دو بازار به لحاظ ثبت بیشترین حجم و ارزش معاملاتی شد و پس از آن، نام‌هایی همچون «زاگرس»، «حریل» و «ثعمرا» در میان نمادهایی با بیشترین حجم و ارزش دیده می‌شوند.

همچنین نماد معاملاتی شرکت مجتمع تولید گوشت مرغ ماهان «زماهان» متعلق به بازار دوم به دلیل برگزاری مجمع عمومی سالانه صاحبان سهام در روز سه‌شنبه ۲۷ فروردین‌ماه، در پایان معاملات امروز متوقف شد.

به‌علاوه، بازار پایه در روزی که گذشت از دادوستد ۴۶۴ میلیون سهم به ارزش یک هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال میزبانی کرد.

بازار ابزارهای نوین مالی نیز در روزی که گذشت شاهد معامله ۲۳ میلیون ورقه بهادار در قالب معاملات اوراق تسهیلات مسکن، اوارق بدهی و ETF بود که این حجم از معاملات ارزش یک هزار و ۳۹۴ میلیارد ریالی را به همراه داشت و نماد «اعتماد» با ارزش معاملات بیش از ۳۲۷ میلیارد ریال، بیشترین ارزش معاملاتی را در این بازار در اختیار گرفت.

در نهایت، در حالی که نماد پُر بیینده «زماهان»، بیشترین افزایش قیمت روزانه و نماد «زقیام» بیشترین کاهش قیمت روزانه را به نام خود ثبت کردند در کاهش ۲۱ واحدی امروز شاخص کل و رسیدن آن به سطح ۲۴۵۱ واحدی سه نماد «دماوند»، «مارون» و «ذوب» بیش از سایر نمادها تاثیر داشتند و از تاثیر معاملات مثبت در نمادهای «کگهر» و «شراز» بر آیفکس جلوگیری کردند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز