خبرگزاری کار ایران

یک تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با ایلنا:

رشد بورس ادامه می‌یابد/ فاز اصلاحی، فرصت خرید است/ گزارش عملکرد شرکت‌ها علی‌رغم تحریم‌ها مثبت بود

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۵۳۶

یک تحلیلگر بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه وارد فاز اصلاحی خواهد شد. البته این فاز اصلاحی طولانی مدت نیست و در واقع یک فرصت خرید محسوب می‌شود و مجددا گروه فلزات اساسی، پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها، خورویی، مسکنی و سیمانی همگی یک رشد خوب را تجربه خواهند کرد.

یوسف اصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار بورس ایلنا در تشریح تحولات بازار سرمایه در روزهای کاری ایام نوروز گفت: در اولین روز کاری سال جدید در پنجم فروردین ماه که فعالیت بورس آغاز شد، معامله سهام خودرویی‌ وضعیت خوبی داشت. همچنین سهام شرکت‌های سیمانی و ساختمانی نیز وضعیت مناسبی داشتند. در واقع بازار با مثبت شدن این شرکت‌ها آغاز شد. سهام شرکت‌های پتروشیمی و پالایشی و معدنی در حال در جا زدن بودند که این شرکت‌ها هم با ارائه گزارش‌های ماهانه خوبی که بر روی کدال فرستادند توانستند در روزهای کاری بعدی رشد مناسبی داشته باشند و نوبت صف خرید این شرکت‌ها شد.

اصلانی ادامه داد: پیش‌بینی از روزهای آینده بازار این است که همچنان وضعیت گروه سیمانی و ساختمانی مناسب باشند. البته این احتمال وجود دارد که پس از این رشدهایی که اتفاق افتاده؛ در روزهای آینده بازار وارد فاز اصلاحی بشود. زیرا در روزهای پیش رو عرضه کننده‌های اصلی که حقوقی‌ها هستند با پایان ایام نوروز به صورت جدی‌تر فعالیت خواهند کرد، به همین دلیل در بازار عرضه‌ها بیشتر خواهد شد، در نتیجه بازار وارد فاز اصلاحی خواهد شد. البته این فاز اصلاحی طولانی مدت نیست و در واقع یک فرصت خرید محسوب می‌شود و مجددا گروه فلزات اساسی، پالایشی‌ها، پتروشیمی‌ها، خورویی، مسکنی و سیمانی همگی یک رشد خوب را تجربه خواهند کرد. 

این تحلیلگر بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که تحریم‌ها بر وضعیت شرکت‌های صادرات‌محور چه تاثیری داشته؟ ، گفت: فعلا که گزارش عملکرد شرکت‌های صادراتی خوب بوده است.

وی در تشریح علت این رشد گفت: گزارش عملکرد شرکت‌ها مناسب بوده، همچنین قیمت‌های جهانی خیلی خوب بوده، مثلا قیمت جهانی معاملات سنگ آهن و نفت رشد قابل توجهی داشته است.  قیمت جهانی فلزات اساسی مس مس و روی ، رشد داشته‌اند. مهم‌تر از همه این موارد، این که بازارهای جهانی دارند به استقبال توافق چین و آمریکا می‌روند. یعنی یک دید مثبت نسبت به توافق چین و آمریکا وجود دارد. در این صورت وضعیت کامودیتی‌های معدنی و فلزی، خوب خواهد بود.

اصلانی اظهار داشت: مجموع این موارد موجب شده که نگاه مثبتی به بورس ایران شکل بگیرد، یعنی پیش‌بینی‌ها این است که احتمالا شاخص تا عدد 180 هزار پایین بیاید و یک اصلاح را تجربه کند، پس از آن  یک حرکت مثبت تا محدوده 220 هزار را شاهد باشیم.

این کارشناس بازار سرمایه یکی دیگر از دلایل رشد بازار را نزدیکی به فصل مجامع عمومی شرکت‌ها دانست و افزود: به تدریج داریم به فصل گزارش‌های سالانه و برگزاری مجامع نزدیک می‌شویم. بسیاری از بازیگران می‌خواهند در مجمع عمومی شرکت‌ها حاضر باشند و از سودهای تقسیمی شرکت‌ها استفاده کنند. پیشنهاد من به افراد حقیقی این است که به فکر مجمع عمومی باشند و تا برج چهار به سهامداری ادامه بدهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز