خبرگزاری کار ایران

معاون سازمان بنادر و دریانوردی در گفت وگو با ایلنا:

تشریح آخرین وضعیت بنادر جنوبی کشور/ اعلام بنادری که تا اطلاع ثانوی امکان تردد مسافر را ندارند

asdasd
کد خبر : ۷۴۳۷۰۲

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با توضیح آخرین وضعیت بنادر جنوبی کشور گفت: مسافران پیش از عزیمت به پایانه های مسافری بنادر جنوبی کشور از طریق مراجعه به سایت سازمان بنادر و دریانوردی از آخرین وضعیت بنادر مطلع شوند.

هادی حق شناس در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره آخرین وضعیت بنادر جنوبی کشورمان اظهار داشت: با توجه به شرایط جوی و احتمال وزش باد و مواج شدن دریا تردد شناورهای مسافری را از برخی از بنادر جنوبی ممنوع اعلام کردیم .

وی ادامه داد: این ممنوعیت ترددها احتمال دارد در برخی از ساعات روز تغییر کند و بستگی به شرایط جوی دارد. ممنوعیت ترددها دائمی نیستند و به محض اینکه اعلام شود شرایط جوی بهبود یافته ترددها برقرار خواهد شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی اظهار داشت: در حال حاضر امکان تردد از بندر آفتاب و بندر چارک به جزیره کیش وجود ندارد. همچنین تا مساعد شدن شرایط جوی، رفت و آمد شناورهای مسافری و گردشگری دریایی بنادر آبادان و یادمان والفجر ۸ اروندکنار تا اطلاع بعدی ممنوع است.

حق شناس افزود: به دلیل تلاطم شدید دریا و افزایش سرعت باد، بندر مسافری شهید ذاکری قشم و همچنین تمامی اسکله های گردشگری و تفریحی در قشم، تا بهبود وضعیت جوی، تعطیل هستند و در حال حاضر گردشگران می توانند از بنادر لافت و پُل برای تردد بین قشم و بندرعباس، استفاده کنند.

وی گفت: همچنین به ‌دنبال افزایش سرعت وزش باد و مواج شدن دریا و رودخانه ها حرکت شناورهای تفریحی و مسافری در آبراه اروند و کارون  متوقف شده است.

حق شناس با بیان اینکه تمام امکانات امداد و نجات خود را به حالت آماده باش قرار دارند و در صورتی که شناوری در شرایطی نامطلوب قرار گیرد امکان هرگونه امداد رسانی وجود دارد، گفت: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه انجام شده تا کنون شاهد وقوع سانحه ای در بنادر کشور نبوده ایم.  

وی تاکید کرد: مسافران پیش از عزیمت به پایانه های مسافری بنادر جنوبی کشور از طریق مراجعه به سایت سازمان بنادر و دریانوردی به آدرس https://www.pmo.ir/ از آخرین وضعیت بنادر مطلع شوند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز