خبرگزاری کار ایران

افزایش ۶۵ درصدی صید ماهیان استخوانی دریای خزر

asdasd
کد خبر : ۷۳۴۸۸۰

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: ۳۶۷۵ تن ماهیان استخوانی تا ۲۰ بهمن امسال در دریای خزر صید شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

به گزارش ایلنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، شاپور کاکولکی معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران در خصوص پروژه‌های آبخیزداری اظهار کرد: امسال صید ماهیان استخوانی در دریای خزر با یک هزار صیاد و با روش پره از ۵ مهر آغاز شد و در حال حاضر نیز ادامه دارد.

کاکولکی افزود: از ۳۶۷۵ تن صید ماهیان استخوانی، ۴۴ درصد آن ماهی سفید بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد رشد داشته و ۵۳ درصد دیگر صید ماهی کفال است که ۵۶ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش نشان می‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: از این میزان صید ماهیان استخوانی، ۱۳۸۵ تن سهم استان گیلان، ۲۰۷۵ تن سهم استان مازندران و حدود ۲۱۵ تن سهم گلستان است.

به گفته کاکولکی سهم صید استان‌های گیلان، مازندران و گلستان نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۸۹ درصد، ۶۱ درصد و ۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی با بیان این که افزایش صید موجب شده سرانه صید هر شرکت تعاونی پره در استان‌های شمالی به ۳۱ تن برسد، تصریح کرد: سرانه صید این شرکت‌های تعاونی نسبت به مدت مشابه سال ۹۶ از افزایش ۶۷ درصدی برخوردار شده است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران یادآور شد: در مدت مشابه سال قبل سرانه صید این تعاونی ها ۱۸.۵ تن بود.

وی رهاسازی بچه ماهی و تکیثر طبیعی و شرایط آب و هوایی را از دلایل عمده افزایش صید ماهیان استخوانی در دریای خزر عنوان کرد.

کاکولکی با اشاره به این که امسال با توجه به مساعد بودن شرایط آب و هوایی، صید ماهیان در دریای خزر ۱۰ روز زودتر آغاز شد، گفت: بخش مهم صید ماهیان استخوانی در اسفند و نیمه اول فروردین انجام می‌گیرد.

وی درباره رهاسازی بچه ماهی نیز اظهار داشت: معمولا سالانه بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون قطعه از انواع بچه ماهی های استخوانی در رودخانه های منتهی به دریای خزر رها می‌شود.

معاون سازمان شیلات ایران ابراز امیدواری کرد: صیادان همانند سنوات گذشته در زمینه تکثیر طبیعی ماهیان استخوانی مشارکت فعال داشته باشند و قوانین و مقررات مدیریت ماهیگیری مسئولانه را رعایت کنند تا نتایج آن را در سبد صید خود ببینند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز