خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در گفت‌وگو با ایلنا:

چرخش مصرف مواد پروئتینی از گوشت قرمز به سفید/ نهاده‌ها مرغ را گران کردند

asdasd
کد خبر : ۷۴۲۸۵۹

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی گفت: به دلیل افزایش قیمت گوشت قرمز 80 درصد مصرف این پروتئین کاهش یافته و به سمت گوشت مرغ آمده است.

مهدی یوسف‌خانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، درباره جایگزینی گوشت سفید به جای قرمز در سبد غذایی مردم به دلیل افزایش قیمت‌ها اظهار داشت: به دلیل شدت قیمت گوشت قرمز در واقع 80 درصد مصرف این پروتئین به سمت گوشت مرغ آمده است زیرا با توجه به وضعیت کنونی، مردم توان خرید گوشت قرمز را ندارند.

وی با بیان اینکه ما قابلیت تولید و تامین نیاز مردم را در زمینه گوشت سفید داریم، افزود: مشکل ما در یک سال گذشته تامین نهاده بوده است و مرغداران برای تهیه کنجاله و ذرت مخصوصا در 7 ماه اخیر با چالش مواجه بودند که مهمترین عامل افزایش قیمت مرغ نیز بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به تاثیر خوراک بر قیمت تمام شده مرغ گفت: نهاده‌ها حدود 70 درصد قیمت تمام شده نرخ مرغ را تشکیل می‌دهند.

وی کمبود و تاخیر در دریافت نهاده را از مهمترین چالش‌های مرغداران برشمرد و یادآورشد: همچنان در زمینه واردات و ترخیص نهاده مشکل وجود دارد و خوراک به موقع به تولیدکنندگان نمی‌رسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز