خبرگزاری کار ایران

دژپسند تاکید کرد:

تاسیس شرکت‌های سرمایه‌گذاری مشترک برای تعمیق روابط اقتصادی ایران و آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۷۴۰۳۲۵

وزیر اقتصاد کشورمان بر ضرورت تاسیس و گسترش همکاری شرکت های مشترک میان ایران و جمهوری آذربایجان تاکید کرد و این اقدام را برای تقویت روابط اقتصادی دو طرف کارآمد خواند.

به گزارش ایلنا، فرهاد دژپسند که برای شرکت سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، به این کشور سفر کرده است، در همایش تجاری و سرمایه گذاری ایران و جمهوری آذربایجان در باکو گفت: بهترین راه برای تعمیق روابط اقتصادی بین دو کشور، تاسیس شرکت های مشترک در حوزه های سرمایه گذاری، خدماتی، گردشگری و تجارت بین المللی با یک رویکرد مبتنی بر تضمین برد دو طرف است. 

وی افزود: دو کشور این ظرفیت را دارند و باید این کار را انجام دهند تا بتوانند به سرعت از آن بهره مند شوند. ایران معتقد است روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی دو کشور هر چه بیشتر گسترش یابد، زمینه تسریع برای فرایند رشد و توسعه هر دو طرف فراهم می شود.

دژپسند سطح روابط سیاسی دو کشور را عالی خواند و برای مصداق به ۱۲ نوبت دیدار روسای جمهوری دو کشور طی پنج سال گذشته و بیش از ۱۰۰ سفر متقابل هیات های بلند پایه دو طرف به کشور یکدیگر اشاره کرد و گفت: در واقع یک ارتباط بسیار وسیع میان دو کشور وجود دارد. باید از ظرفیت های موجود در روابط دو کشور در حوزه های مختلف و در سطحی بالا بهره برد و از این حسن روابط مسوولان ایران و جمهوری آذربایجان حداکثر استفاده را دو طرف داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به این که در سال گذشته حجم گردش تجاری میان ایران و جمهوری آذربایجان ۷۵ درصد رشد داشته بر ضرورت گسترش همکاری و فعالیت مشترک میان دو کشور تاکید کرد .

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان افزود: بحث ارتقای روابط دو کشور یک ضرورت مقطعی کوتاه مدت نیست و باید یک راهبرد باشد و در این صورت می توانیم دست آورد قابل توجه در روابط اقتصادی میان خود داشته باشیم.

دژپسند اظهار داشت: در مسیر فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری در حوزه های مختلف و متنوع اقتصادی نباید هیچ مرزی باشد و مشکلات موجود در این راه را باید هر چه سریعتر برطرف کنیم.

وی بخش خصوصی دو کشور را برای توسعه روابط اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان، موثر دانست و افزود: برای استفاده از ظرفیت های موجود، نباید تعلل کرد و با سرعت بیشتر و با کیفیت برتر باید کارها را پیش ببریم.

وی بکارگیری موثر و گسترش نظام بیمه را در همکاری های اقتصادی ناظر بر حوزه های کاری دو کشور بسیار مهم خواند و گفت: تجارت باید تحت پوشش های لازم  بیمه ای باشد که این امر با موافقتنامه های بیمه ای دو جانبه میتواند محقق شود تا تاجران بتوانند به راحتی و اطمینان فعالیت کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان امروز برای شرکت در سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان وارد باکو شد و همایش تجاری و سرمایه گذاری ایران و جمهوری آذربایجان نیز در ارتباط با همین کمیسیون با حضور جمعی از مسوولان و نمایندگان محافل اقتصادی دو کشور برگزار شد.

اجلاس دو روزه سیزدهمین کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان که امروز (پنجشنبه) شروع می شود تا فردا ادامه خواهد داشت.

گفتنی است، در این اجلاس راهکارهای گسترش همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه های سرمایه گذاری، تجاری، امور مالی و بانکی، گمرک و مسایل مرزی، ارتباطات، انرژی و محیط زیست، کشاورزی، امنیت غذایی و بهداشت، علمی و آموزشی و فرهنگ و گردشگری در قالب هشت کمیته تخصصی بررسی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز