خبرگزاری کار ایران

استاد اقتصاد دانشگاه خوارزمی در گفت‌وگو با ایلنا:

به‌جای حذف یارانه سه دهک جامعه، یارانه‌های پنهان را سامان دهند/ با 7 هزار میلیارد تومان نمی‌توان فقر زدایی کرد/ رانت و فساد اجازه اصلاحات را نمی‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۳۸۶۶۷

استاد دانشگاه با تاکید بر اصلاحات ساختاری گفت: اگر مجلس و دولت عزم جدی دارند هزاران میلیارد تومان یارانه پنهان را سر و سامان دهند، هزینه‌های دولت و شرکت‌های آن را شفاف و سیستم مالیات ستانی را تقویت کنند.

وحید شقاقی شهری در گفت‌وگو با ایلنا در مورد حذف سه دهک جامعه از دریافت یارانه گفت: این موضوع جدیدی نیست و همیشه مطرح بوده است باید توجه داشت که با حذف این سه دهک نباید انتظار تحول در منابع درآمدی داشت. براساس گزارش‌ها سالانه تقریبا 42 هزار میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌شود که با این اقدام می‌توان تقریبا 7 هزار میلیارد تومان را سامان داد.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که در شرایط کنونی با این 7 هزار میلیارد تومان یا حتی 10 هزار میلیارد تومان نمی‌توان در راستای فقرزدایی، تقویت معیشت اقشار فرودست و بهبود شرایط نابه‌هنجار اقتصادی اقدام درخوری کرد.

شقاقی افزود: وقتی قدرت خرید مردم تقریبا 60 درصد کاهش یافته، قیمت کالاهای اساسی 40 تا 100 درصد افزایش یافته و 6 دهک جامعه مشکل معیشت دارند، نمی‌توان انتظار داشت که با حذف سه دهک از دریافت یارانه اتفاق خاصی بیافتد.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اصلاحات ساختاری گفت: اگر مجلس و دولت عزم جدی دارند هزاران میلیارد تومان یارانه پنهان را سر و سامان دهند، هزینه‌های دولت و شرکت‌های آن را شفاف و سیستم مالیات ستانی را تقویت کنند.

وی ادامه داد: اکنون اقتصاد کشور نیازمند اصلاحات ساختاری است که رانت و فساد اجازه آن را نمی‌دهد و گرنه این اصلاحات جزئی نمی‌تواند راهکار باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز