خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ایران‌ایر:

علی‌رغم تحریم‌ها تمام پروازهای اروپایی را انجام می‌دهیم/ شرکت‌های هواپیماساز فقط می‌توانند برای ارائه خدمات پس از فروش به ایران از اوفک مجوز بگیرند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۲۹۶

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه علی رغم تحریم‌ها هیچ‌یک از پروازهای اروپایی هما لغو نشد، گفت: تمام مجوزهای فروش هواپیما به ایران باطل شده است و شرکت‌های هواپیماساز فقط می‌توانند از اوفک برای ارائه خدمات پس از فروش مجوز بگیرند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، فرزانه شرفبافی در مراسم پنجاه و هفتمین سالروز تاسیس شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و ورود سه فروند هواپیمای 319 به ناوگان این شرکت با بیان اینکه رشد و تعالی در سختی‌ها ایجاد می‌شود، اظهار داشت: هیچ فرد، سازمان و موجودیتی با سکون و آرامش به تعالی نمی‌رسد.

وی با بیان اینکه هما شرایط سخت و فراز و نشیب‌های بسیاری را تجربه کرده و امروز هم در جنگ اقتصادی و تحریم قرار دارد، اظهار داشت: با این حال ایران ایر تمام پروازهای اروپایی خود رابه مقاصد مورد نظر انجام می‌دهد.

وی گفت: با وجود آنکه سرویس‌های لازم برای پرواز در برخی از مقاصد اروپایی دریافت نمی‌کنیم اما اجازه نداده‌ایم پروازهایمان دچار اختلال شوند.

شرفبافی افزود: نباید ایران ایر را با شرکت‌های هواپیمایی دیگر مقایسه کرد چرا که هیچ یک از شرکت‌های هواپیمایی در این مدت زمان به این طولانی تحریم نبوده‌اند.

مدیرعامل ایران ایر با اشاره به قدمت شرکت هواپیمایی هما (ایران ایر) اظهار داشت: این شرکت هواپیمایی 50 سال قدمت دارد و شرایط بسیار متفاوتی را تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه قدمت صنعت هوایی ایران به 5 سال پس از اولین پرواز برادران رایت برمی‌گردد، گفت: پس از این سال‌ها توانستیم در صنعت هوایی به تخصص برسیم به طوری که چک‌های مختلف ایرباس 330 را با موفقیت انجام داده‌ایم.

شرفبافی با اشاره به استفاده از دوران پسابرجام برای نوسازی ناوگان ایران‌ایر اظهار داشت: پس از امضای برجام اداره خزانه‌داری آمریکا برای فروش هواپیما به ایران مجوز صادر کرد. قرار بر این بود که 20 فروند ATR و 80 فروند بویینگ و صد فروند ایرباس تا 10 سال آینده تحویل شرکت هواپیمایی ایران‌ایر دهند اما در 8 می 2018 خروج یکجانبه آمریکا از برجام رخ داد و مجوز اوفک برای سه شرکت ایرباس، ATRو بویینگ بسته شد

وی ادامه داد: به این شرکت‌ها اعلام شد که فقط می‌توانند برای خدمات پس از فروش درخواست مجوز داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ پیش‌پرداختی به این شرکت‌های هواپیماسازی ارائه نکردند، گفت: قرار بر این بود که  12فروند ATR دیگر را تا پایان 2018 تحویل دهد که در یک مجوز شش روزه پنج فروند ATR به ایران‌ایر تحویل دادند.

وی تاکید کرد:‌ سه فروند هواپیمای دیگر باقی مانده بود اما به دلیل اینکه ریسک بالایی داشت از تحویل آنها صرف نظر کردیم.

شرفبافی گفت: امروز توانستیم سه فروند هواپیمای دیگر وارد ناوگان کنیم و نوسازی ناوگان ایران‌ایر را ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه برای بهبود شرایط اقتصادی این شرکت هواپیمایی تلاش‌هایی در حال انجام است، گفت: بدهی انباشته هما رقم بزرگی است ضمن آنکه بازپرداخت اقساط هواپیماهای نو هم نزدیک است. باید بتوانیم با افزایش ناوگان و اصلاح فرآیندها نسبت به افزایش درآمد اقدام کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز