خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو در جمع خبرنگاران مطرح کرد:

افزایش تعرفه آب و برق پرمصرف‌ها تا پایان سال اعمال می‌شود/ اصلاح الگوی مصرف، کشور را بیمه و ایمن‌ می‌کند

asdasd
کد خبر : ۷۳۲۱۶۶

اردکانیان با اعلام اینکه افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف تا پایان سال اعمال می‌شود بر لزوم پیاده‌سازی بیانیه گام دوم رهبری مبنی بر اصلاح الگوی مصرف تاکید کرد و گفت: توجه به فرهنگ مصرف یکی از زمینه‌های بیمه و ایمن‌سازی کشور است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، رضا اردکانیان در حاشیه یازدهمین نمایشگاه‌ بین المللی انرژی‌های تجدید پذیر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال علاوه بر 60 شرکت داخلی 9 شرکت خارجی از شش کشور دنیا در نمایشگاه حضور دارند.

وی درباره افزایش عوارض برق از هشت به10 درصد گفت: در لایحه تقدیمی بودجه در مجلس در بخش تجدیدپذیر امیدواریم سال 98 سال شکوفایی مجدد نیروگاه‌های تجدیدپذیر باشد و با توجه به ظرفیت وسیعی که در کشور داریم و امکاناتی که برای صادرات فراهم شده سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی بتوانند از زیربناهای فراهم شده در کشور استفاده کنند.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: برای تولید یا فروش برق به وزارت نیرو یا صادرات به کشورهای همسایه منابع مالی تا حدی در شرایط بهتری قرار دارد و برنامه داریم که شرکت‌هایی که سرمایه‌گذاری کرده‌اند با اطمینان خاطر بیشتری به فعالیت ادامه دهند.

وی درباره تخصیص 50-50 عوارض برق روستایی و تجدیدپذیرها گفت:‌ هنوز در این رابطه تفکیک ضروری صورت نگرفته و منتظر ابلاغ قانون بودجه هستیم.

اردکانیان همچنین درباره افزایش تعرفه برق پرمصرف‌ها اظهار داشت: قطعاً افزایش تعرفه مشترکین پرمصرف تا پایان سال اعمال می‌شود.

وی همچنین درباره بیانیه گام دوم رهبری تصریح کرد: این بیانیه مخاطبان وسیعی در دولت و خارج از دولت دارد که نیازمند زمان برای تجزیه، تحلیل و تبدیل به برنامه اجرایی است.

وی افزود: یکی از اصلی‌ترین فرازها که مخاطب آن وزارت نیرو است علاوه بر ظرفیت‌سازی برای بکارگیری نیروهای جوان، توجه به فرهنگ و اصلاح الگوی مصرف است.

وی تاکید کرد: موضوعات یاد شده یکی از زمینه‌هایی است که هر قدر کار کنیم به نوعی بیمه و ایمن‌سازی کشور است.

وی یادآور شد: باید بپذیریم در زمینه انتخاب و استقرار الگوهای مصرف به اندازه سایر بخش‌ها پیشرفت نداشته‌ایم ولی زمینه فراهم است. این بیانیه توجه جدی به این موضوع دارد امیدواریم در همه بخش‌ها به ویژه آب و انرژی بتواند موجب حرکت وسیع و پر دامنه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز