خبرگزاری کار ایران

حجتی:

استفاده دانش بنیان از ظرفیت‌های طبیعی کشور میزان تولید را افزایش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۶۰۴

حجتی گفت: محدودیت‌هایی که در منابع آب داشتیم را پشت سر می‌گذاریم و می‌توانیم با وجود این محدودیت‌ها بیش از ظرفیت فعالیت تولید داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در مراسم تجلیل روز مهندس که امروز شنبه 4 اسفند در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار شد اظهار کرد: بحث دانش محور، علم محور و فرآوری کردن کشاورزی در دهه‌های اخیر در دستور کار دولت و کشاورزان قرار گرفت و با توجه به این نیروی عظیم و سرمایه بزرگ وصف ناشدنی از نظر کم و کیف روز به روز شاهد تلاش‌ها و زحمات بهره‌برداران بوده‌ایم.

وی افزود: در زمینه مهارت، علم و دانش تا جایی که می‌توانید کار کنید توانایی و ظرفیت انسان محدودیتی ندارد و به هر نحوی تلاش کنیم به خودمان باز می‌گردد. ما می‌توانیم بیش از چیزی که در حال حاضر هستیم، پیش برویم.

حجتی اذعان داشت: در کنار همیاری، نظارت، مباشرت، مهارت‌آموزی و راهنمایی کشاورزان باید کشاورزی را به عنوان عام خود مطرح کنیم و سعی کنیم در بخش کشاوزری کارآفرین شویم ممکن است روزها و سال‌های اول از نظر منابع مالی محدودیت داشته باشیم اما آرام آرام می‌توانیم از فرصت‌هایی که در پیش روی ماست استفاده کنیم.

وزیر جهاد کشاوزری تصریح کرد: می‌توان به رغم تمامی محدودیت‌ها کارآفرین بود در حال حاضر نمونه‌هایی که در گوشه و کنار بخش کشاورزی وجود دارند تحول داشته و پس از پیدا کردن مهارت و استفاده ازظرفیت‌های روز و پشتیبانی حداقلی دولت به ثمر نشسته است.

حجتی در رابطه با دانش بنیان کردن ظرفیت‌های طبیعی کشور گفت: ظرفیت‌های طبیعی کشور اگر دانش‌بنیان، منطبق با علم، دانش و فناوری و سازگار با محیط زیست باشند محدودیتی وجود نخواهد داشت ما در گلخانه‌ها، کشت ماهی در دریا و نژادهای بازده دام سبک و نشاکاری ظرفیت‌های خدادادی داریم.

حجتی خاطرنشان کرد: محدودیت‌هایی که در منابع آب داشتیم را پشت سر می‌گذاریم و می‌توانیم با وجود این محدودیت‌ها بیش از ظرفیت فعالیت تولید داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز