خبرگزاری کار ایران

رضی‌منش در بازدید از مناطق حاشیه‌نشین تبریز:

طرح بازآفرینی‌شهری یک طرح عمرانی نیست بلکه یک طرح اجتماعی‌محور است

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۳۸۹

معاون‌عمرانی فرماندار تبریز در بازدید از مناطق حاشیه‌نشین تبریز گفت: برابر بررسی های بعمل آمده برای بازآفرینی یک محله به 12 سال زمان و به طور میانگین به نود میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

به گزارش ایلنا، رضی‌منش معاون عمرانی و هماهنگی فرماندار تبریز در حاشیه بازید از پروژه‌های محلات هدف بازآفرینی پایدار شهری سال 97 در جمع خبرنگاران گفت: محلات ملازینال، یوسف آباد، خلیل آباد، ایده لو از برنامه های ستاد شهرستان برای سال نود و هفت و محلات سیلاب قوشخانه، لوتی ابراهیم و احمد آباد جز محلات هدف بازآفرینی برای سال نود و هشت هستند.

وی افزود: تعداد شانزده محله اولویت دار و نیازمند بازآفرینی تا پایان برنامه ششم توسعه کشور در کلانشهر تبریز برای اجرای سیاست ها و برنامه های بازآفرینی شهری در قالب برنامه جامع اقدام مشترک توسط دستگاه‌های اجرایی تدوین شده است.

بابک رضی منش خاطر نشان کرد: بزرگترین ماموریت دولت اجرای طرح بازآفرینی شهری به منظور کاهش بحران های بافت های فرسوده و ارتقای کیفیت سطح زندگی در آنهاست.

وی افزود: پایداری اقدامات و پروژه ها در محلات هدف و بومی سازی سیاست ها مهمترین موضوع در بحث بازآفرینی شهری است.

معاون هماهنگی و عمرانی فرماندار تبریز ادامه داد:اولویت پروژه های ﺑﺎﺯﺁﻓﺮﯾﻨﯽ ﺷﻬﺮﯼ در محلات، ﺍﻓﺰﺍﯾﺶ ﻧﻔﻮﺫﭘﺬﯾﺮﯼ ﻭ ﮔﺴﺘﺮﺵ ﻓﻀﺎﻫﺎﯼ ﻋﻤﻮﻣﯽ ﺷﻬﺮﯼ، ﺑﺎﺯﮔﺸﺎﯾﯽ ﻣﺴﯿﺮﻫﺎ، ﺗﻮﺳﻌﻪ ﭘﺎﺭﮎ ﻫﺎ ﻭ ﻓﻀﺎﻫﺎﯼ ﺳﺒﺰ ﻭ ﺍﻣﺎﮐﻦ ﺗﻔﺮﯾﺤﯽ و فرهنگی است.

وی با بیان اینکه طرح بازآفرینی شهری یک طرح عمرانی نیست بلکه یک طرح اجتماعی محور است، افزود: در کنار توانمندسازی بافت های فرسوده و توسعه کالبدی، ارتقاء همه شاخص‌های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی در این محلات از ضروریات طرح بازآفرینی است.

وی متذکر شد: نهادسازی رکن برنامه توانمندسازی است و برای این موضوع باید بین تسهیل گران، سمن ها و... ظرفیت لازم ایجاد شود.‌

رضی منش در پایان خاطرنشان کرد: برابر بررسی های بعمل آمده برای بازآفرینی یک محله به 12 سال زمان و به طور میانگین به نود میلیارد تومان منابع مالی نیاز است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز