خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد:

هدف دولت تسهیل در عرضه مسکن است/ از تولید مسکن حمایت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۱۷۶

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر ضرورت توجه به بحث مسکن و ایجاد فضای کسب و کار در بافت‌های فرسوده گفت: تعادل بخشی به بازار مسکن وظیفه اصلی وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز صبح (پنج‌شنبه) طی سخنرانی در مراسم افتتاح ٥٢٨ واحد مسکونی اقشار کم درآمد کوی کوثر اراک ضمن قدردانی از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در ساخت پروژه گفت: افتتاح امروز یک نمونه از پروژه‌های انتخابی دولت دوازدهم است که همواره در بخش مسکن بر روی آن تاکید دارد و رییس جمهوری نیز به طور ویژه آن را مطالبه و پیگیری می‌کند.

اسلامی در ادامه با بیان اینکه تسهیل در عرضه مسکن هدف اصلی ما در این دوره محسوب می‌شود گفت: ایجاد سیاست پابرجا و برنامه مستمر در جریان تولید مسکن به ویژه توسط بخش خصوصی جزو برنامه‌های محوری ما بوده که هم اکنون در قالب برنامه عرضه و تولید ٤٠٠ هزار واحد مسکن دنبال می‌شود.

وی افزود: مشارکت مردم و همچنین خیرین در بافت های مسکونی جدیدی که شکل می‌گیرد امری ضروری محسوب شده و همکاری‌ها باید به گونه‌ای شکل بگیرد تا تمامی نیازهای مسکونی منظقه به نحو احسن برآورده شود.

این مقام مسئول با تاکید براینکه تعادل بخشی بازار مسکن وظیفه قانونی وزارت راه و شهرسازی در این مرحله به شمار می‌رود، گفت: ما باید در این مسیر با مراقبت از عرضه و تقاضا نیاز مسکن را با سیستم سنجش منظم دنبال کرده و برای پشتیبانی از تقاضا و مدیریت آن، شرایط عرضه را با تسهیل‌گری برای فعالان اقتصادی فراهم کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه پیشنهادهای لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی در بودجه سال ٩٨ در سرفصل تبصره ٨ قانون جهت ارائه تسهیلات کافی به خریداران مسکن به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، گفت: بحث مسکن شهری و گسترش شهرهای جدید استان در صورت وجود استعداد و تأسیسات زیربنایی و همچنین احیای بافت فرسوده از طریق مسائل زیرساختی چون مسکن از مباحث مهم استان مرکزی به شمار می‌رود که باید دنبال شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ٤٠٠ هزار واحدی مسکن، تعداد ٢ هزار و ٨٨ واحد به استان مرکزی اختصاص یافته که تلاش داریم براساس زمان‌بندی اعلام شده اجرایی شود.

وزیر راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: در بافت‌های فرسوده باید در حوزه روبنایی مسکن و فضای کسب و کار، کار شده و گسترش یابد چراکه در این صورت سرمایه‌گذاری در سرانه‌ها به صورت خود به خود انجام شده و از حاشیه‌نشینی جلوگیری می‌شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز