خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران :

افزایش سقف وام مسکن در برنامه‌های دولت نیست/ تشکیل ستادهای ویژه برای ایام نوروز

asdasd
کد خبر : ۷۳۱۱۷۰

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تشکیل ستادهای ویژه برای ارایه خدمات مناسب در حوزه راه در ایام نوروز گفت: ٣ محور اصلی را برای کاهش حوادث و رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌های سراسر کشور در برنامه کار خود قرار داده‌ایم.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی و جاده‌ای استان مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: وزارتخانه با تمامی قوای خود تلاش می‌کند مشکلات مربوط به حوزه‌های جاده ای که در اختیار راهداری است را بررسی و در حیطه بهسازی و نوسازی، آن‌ها را رفع نماید.

اسلامی با تاکید براینکه ما در این دوره ٣ محور اصلی را برای کاهش حوادث و رفع نقاط حادثه خیز در جاده‌های سراسر کشور در برنامه کار خود قرار داده‌ایم گفت: ایمن‌سازی و ساماندهی محورها با هدف جلوگیری از ایجاد تلاقی مستقیم، هوشمندسازی و کنترل ترافیک و همچنین سرمایه گذاری در طول محورها با هدف ایجاد امکان توقف اجباری برای رانندگان به عنوان این ٣ محور در نظر گرفته شده اند تا از بروز حوادث به ویژه در ایام تعطیل جلوگیری شود. 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به بحث افزایش وام مسکن ادامه داد: افزایش سقف وام مسکن جزء برنامه های دولت و وزارت راه و شهرسازی نیست ، چرا که سبب رشد قیمت مسکن و ایجاد مشکلات برای جامعه هدف می شود. 

اسلامی جریان سازی تولید و ساخت مسکن را از برنامه های محوری دولت عنوان کرد و گفت: برای تامین مسکن دهک های مختلف یک تا سه از سازمان های حمایتی و   سه تا هفت در کشور از ظرفیت مشارکت انبوه سازان استفاده خواهیم کرد و اعطای زمین و ارائه تسهیلات بانکی متناسب با توان خریداران مسکن از جمله این برنامه ها خواهد بود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به پروژه افتتاحی ٥٢٨ واحدی اقشار کم درآمد در کوی  کوثر اراک گفت: این پروژه با کیفیت بسیار خوبی احداث شده که قابلیت ارتقای واحدها تا ٨ هزار واحد وا به همراه اراضی مجاورش دارد که تلاش داریم ان را در ادامه برنامه ٤٠٠ هزار واحدی ادامه دهیم.

به گفته وی ٦٠ هزار واحد مسکن مهر در سراسر کشور به کمیته امداد واگذار شده است که ١٠ هزار واحد آن به انتخاب این مجموعه در حال تکمیل است. 

وزیر راه و شهرسازی از انعقاد تفاهم نامه بین بنیاد مسکن و کمیته امداد امام خمینی برای تامین مسکن اقشار کم درآمد خبر داد که با حمایت سازمان برنامه و بودجه انجام خواهد شد.

اسلامی به انجام مقدمات و تشکیل ستادهای ویژه برای ارائه خدمات مناسب در حوزه راه در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: هوشمندسازی محورهای مواصلاتی و انجام اقدامات مربوط به خط کشی، اصلاح روکش ها، علائم و تجهیزات توسط سازمان راهداری در حال انجام است.

وی افزود: سهم مردم برای اینکه سفرهایی ایمن و با کمترین حوادث را داشته باشیم، رانندگی درست و رعایت قوانین است که باید مورد توجه قرار گیرد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز